جمعه سی و یکم فروردین ماه
تصویر سازی و الگو پروری نسل جدید

ساختن پاسور، پروسه ای زمان بر است

غربال الکنو که به چرخش درآمدچند بازیکن حذف شده اند تا بار مسافرین به ریمینی ایتالیا سبک تر شود این درحالی است که هنوز درباره خط خوردن پیمان اکبری و جواد کریمی قانع نشده ایم ولی الکنو اعلام کرد که اختیار تام دارد و از قدیم هم گفتن صلاح مملکت خویش خسروان دانند اما...

در همین روز ها که تیم ملی چمدان ها را بسته است گروهی از نوجوانان در مجموعه ورزشی انقلاب سرگرم خودسازی و آماده سازی هستند آن ها باید برای مسابقات زیر 19 سال جهان آماده شوند که شهریور ماه میزبانی آن را تهران برعهده دارد در بین بازیکنان شکیل نوجوانان استعداد های ستودنی کم نیستند که از گوشه و کنار ایران جمع شده اند از جمله چهار پاسوری که در اردو حضور دارند تا بار سازندگی تیم را بر دوش بگیرند این پاسور ها از بین 47 داوطلب پاسوری برگزیده شده اند ایلشن داوودی از گنبد، فرهاد حق شناس از امل، ماهان امانی از البرز و عرشیا به نژاد از تهران رقابت تنگا تنگی برای انتخاب شدن دارند.

ساختن پاسور در والیبال به آسانی نیس و پوروسه ای زمان بر است که از مجال کوتاه آماده سازی تیم نوجوانان خارج است اما کادر فنی تیم به سرمربیگری مسعود آرمات و حضور جعفر هوتهم که خود پاسور بوده و دوره های بین المللی استعداد یابی را گذرانده است نهایت تلاش خود را به کار برده اند این در حالی است که تیم نوجوانان ابشارزن های قدرتی بسیار خوبی دارند نگرانی ما از بابت داشت پشتوانه های پاسوری اما ادامه دارد مهندس ناصر میرفخرایی که خود پاسور تیم ملی بوده به عنوان عضو هیات رییسه فدراسیون والیبال که شیوه بازی سازی این جوان ها را دیده است می گوید: کاش می توانستیم برای این پاسور ها کلاس های تخصصی و اختصاصی قرار می دادیم و با دعوت از پاسور های زبده گذشته و حال همانند اصغر نائینی، امیر حسینی و ... ریزه کاری های بازیسازی را دقیق تر به بازیکنان جوان انتقال می دادیم.

راهکار های فراوانی وجود دارد اما در سال کرونایی با برپایی اردو های فورس ماژوری زمان کافی نیست و امیدوار هستیم که کادر فنی تیم ملی نوجوانان که مربیان علمی و عملی همانند دکتر علی فتاحی، احمد لاهوتی، آرش صادقیانی و ... را در کنار دارد بتوانند از کمترین اوقات بهترین فرصت را بسازند نمایش فیلم پاسور های مطرح جهان از جمله سعید معروف، کیریستین سون، رزنده و جیانلی می تواند تصویر سازی مطلوبی برای نسل جدید ما باشند.

نویسنده: جمشید حمیدی