جمعه سی و یکم فروردین ماه

ستایش ها از لواندوفسکی بعد از دستاورد بزرگ

سرمربی بایرن مونیخ و تیم ملی فوتبال آلمان و چند چهره بزرگ دیگر بعد از برابری لواندوفسکی با رکورد گرد مولر به ستایش از او پرداختند.

جدال بایرن مونیخ و فرایبورگ در هفته سی و سوم بوندسلیگا با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

در این بازی لواندوفسکی توانست گل نخست بایرن را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند. او با این گلی که به ثمر رساند شمار گل های خود را به عدد 40 رساند تا با رکورد افسانه ای گرد مولر برابری کند.

هانس فلیک، سرمربی بایرن بعد از این دستاورد بزرگ لواندوفسکی گفت: لواندوفسکی توانست با رکورد خیره کننده گرد مولر برابری کند با این حال او این گل ها را به تنهایی به ثمر نرسانده است. یک بازیکن برای گل زدن نیاز به کمک هم تیمی های خود دارد و به همین خاطر من باید به همه تیم تبریک بگویم.

یواخیم لوو سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان اینگونه به رکورد لواندوفسکی واکنش نشان داد: گرد مولر یک بازیکن بی نظیر در آلمان بود. او یک رکورد بزرگ را خلق کرد اما هر رکوردی روزی خواهد شکست. زدن این تعداد گل خیره کننده است.حتی اگر لواندوفسکی 41 گل هم به ثمر رساند باز هم در آینده این رکورد جابجا می شود اما نه به این زودی.

کریستین استریچ سرمربی فرایبورگ هم در ستایش از لواندوفسکی گفت: باید به لوا به خاطر این رکورد تبریک گفت. او هفته بعد هم گلزنی می کند تا یک رکورد جدید را به ثبت رساند.

توماس مولر هم تیمی لواندوفسکی هم به ستایش از او پرداخت و گفت: بدون اسطوره ای مثل گرد مولر بایرن مونیخ نمی توانست به این جایگاهی که اکنون دارد برسد. باشگاه به لطف چنین اسطوره هایی توانست به قدرت نخست تبدیل شود. لواندوفسکی توانسته است که جا پای این اسطوره ها بگذارد. باید به احترام او کلاه از سر برداشت.

او ادامه داد: لواندوفسکی یک دستاورد بزرگ را خلق کرد. او به زدن گل های زیاد عادت دارد اما تاکنون چنین رکورد خیره کننده ای را به ثبت نرسانده بود. زدن ۴۰ گل در یک فصل یک جنون و دیوانگی است. او یک بازیکن بزرگ است و می تواند دست به هر کاری بزند.

و اما خود لواندوفسکی هم گفت: اصلا پیش بینی نمی کردم که به این رکورد برسم. آنچه که گرد مولر انجام داد باور نکردنی است و به همین خاطر از رسیدن به این رکورد بسیار خوشحالم و به شدت به خود افتخار می کنم.