جمعه سی و یکم فروردین ماه
برنامه سه مربی برای سرمربیگری تیم ملی والیبال

محمدیان: پروسه انتخاب مربی خارجی ادامه دارد

سرانجام نوبت انتخاب سرمربی تیم ملی والیبال بانوان فرا رسید و تا آنجا که شنیده ایم، دو سه مربی ایرانی همانند میترا شعبانیان، مریم هاشمی و ... برنامه های خود را به نایب رئیس فدراسیون ارایه دادند و شاید تا یک هفته دیگر تکلیف کادرفنی این تیم مشخص شود. در این رهگذر اعتقاد داریم که مربیان جوان و تحصیل کرده همانند زهرا واحدی، فاطمه خمسه و ... هم نباید از نظرها دور شوند. ساختن مربیان جوان کنار مربیان باتجربه نوعی پشتیبانی سازی است.

دکتر لیلا محمدیان نایب رئیس والیبال بانوان به برنامه فدراسیون پیرامون جذب یک مربی خارجی به عنوان تمرین‌دهنده اشاره و تصریح کرد: تیم ملی کار خود را با کادر داخلی آغاز می‌کند اما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تایید کمیته فنی به دنبال یک مربی از تیم های توسعه‌یافته در رشته والیبال هستیم. رزومه چند مربی را مطالعه کرده‌ایم و امیدواریم به گزینه مطلوب خود برسیم.

وی درباره نحوه انتخاب بازیکنان برای حضور در اردوی تیم ملی تاکید کرد: ترکیبی از استعدادها در تیم حضور خواهند داشت. استانداردهایی در این زمینه تدوین شده است که شامل آمادگی جسمانی، مهارت‌های فردی و گروهی است که کادر فنی بر این اساس برترین‌ها را انتخاب خواهد کرد.

نایب رئیس بانوان فدراسیون والیبال هفته اول خرداد را زمان آغاز اردوها دانست و بیان کرد: پس از معرفی سرمربی طبق زمان‌بندی انجام شده، دختران والیبالیست از هفته اول خرداد وارد اردو می‌شوند و تمرینات خود را در محل کمپ تیم‌های ملی والیبال بانوان پیگیری خواهند کرد. سعی کرده‌ایم شرایط برگزاری بازی‌های تدارکاتی را فراهم کنیم اما با وجود همه‌گیری کرونا نمی‌دانیم تا چه اندازه محقق خواهد شد.

«پس از استارت تیم ملی والیبال بزرگسالان بخش‌های مکمل به این تیم اضافه خواهد شد.» این نکته‌ای بود که محمدیان به آن اشاره کرد و افزود: مشاوره‌های فنی، رسانه‌ای، پزشکی، آموزش مهارت‌های ذهنی و… از جمله اتفاقات کناری و البته مهم پس از برپایی اردوی تیم ملی بانوان خواهد بود که سرعت ما را در رسیدن به اهداف افزایش می‌دهد.