جمعه سی و یکم فروردین ماه
حیف از این سرمایه های ملی

سجاد انوشیروانی: وزنه برداری ایران دچار روزمرگی شد

از دست رفتن سهمیه المپیک و ناکامی سهراب مرادی در مسابقات انتخابی المپیک به راستی ناراحت کننده است. چگونه قهرمانی که در دوره قبلی طلای المپیک را برای به ما به ارمغان آورده است، مورد محافظت قرار نگرفت تا به این روز دچار شود.

سجاد انوشیروانی قهرمان سابق جهان و مربی پیشین تیم ملی وزنه برداری در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان جملات فوق افزود: سهراب مرادی یک سرمایه ملی بود. یک سال و اندی پیش دچار پارگی عضلات کتف شده بود، باید چنان مورد مراقبت قرار می گرفت تا دوباره در بند آسیب گرفتار نشود. یک قانون علمی وجود دارد و آن اینکه ورزشکاری به اوج می رسد، باید در شرایط مطلوب حفظ شود نه اینکه آنقدر از وی مثل یک وزنه بردار مبتدی کار گرفته شود که از فرم ایده آل بیرون بیاید.  

انوشیروانی اضافه کرد: این قضیه در مورد کیانوش رستمی هم صدق می کند. فدراسیون بدون برنامه برای پشتیبانی از قهرمانان و مدال آفرینان چنان به روزمرگی دچار شده اند که هیچ برنامه پیش برنده ای ندارد.

سرمربی سابق تیم ملی درباره دلایل بروز چنین شرایط دغدغه سازی در دنیای وزنه برداری گفت: متاسفانه کادرفنی هم تحت تاثیر رییس فدراسیون است و نمی تواند علمی و اصولی کار کند و این امر در زمان مربیگری من هم صدق داشته است. اکنون کشوری که زمانی 9 سهمیه در المپیک داشته است تنها به علی داوودی دل خوش کرده است. داوودی وزنه بردار با استعدادی است که اگر به درستی حمایت شود می تواند در المپیک موفق عمل کند ولی دریغا که دیگر نمی توانیم به مدال طلای المپیک فکر کنیم.

گفت و گو: عباس اسماعیلی