پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

الکنو؛ حرفه ای با نگاه خاص!

نشست مطبوعاتی دیروز سرمربی روسی تیم ملی والیبال نشان داد که الکنو مردی حرفه ای با نگاه خاص است او صادقانه و بدون ملاحظه کاری صحبت کرد و به پرسش های خبرگاران پاسخ داد.

خوشبختانه همکاران قلم به دست ما نیز اصول حرفه ای خبرنگاری را رعایت کردند و با طرح سوال های اغلب فنی ثابت کرده اند که والیبال را می فهمند.

الکنو درباره یک سوال پراز ابهام که در المپیک ریو برای تیم ملی روسیه رخ داد و او بعد از دو ست باخته به برزیل دست به تغییری نادر زد و موزرسکی دو متر و 14 سانتی متری را از قطر سرعتی به پشت خط فراخواند و ورق را برگرداند و قهرمانی را از چنگ سبز و طلایی پوشان برزیل درآورد از آن زمان هرفردی به زعم خود درباره ایت تغییر تفسیر کرد اما الکنو خیلی صادقانه گفت: که من هرگز چنین مسئله ای را در تمرین نکرده بودم و فقط من می دانستم که باید تغییری در تیم بدهم و اگر آن جابه جایی جواب نمی داد من را به مسلخ می کشاندند! و درست اینجا بود که به صداقت مرد به ظاهر خشن اما در باطن خوش قلب پی بردیم که هرگز دنبال خودبزرگ نمایی نبوده است.

از نگاه ما هر یک از پرسش ها پاسخ های این نشست دنیایی از تفکر و تعقل در پی داشت آن جایی که گفته بود که محمدرضا تندروان را برگزیده ام چون تمام برنامه های مورد نیاز و خاص مرا در تمرینات پیاده کرده است یا در جایی دیگر از پوریا فیاضی به عنوان بازیکنی که با جان و دل در خدمت تیم ملی است یاد می کنند و می گوید: شاید در المپیک از این بازیکن دریافت کننده به عنوان لیبروی دوم استفاده کنم...

نویسنده: جمشید حمیدی