جمعه سی و یکم فروردین ماه
نگاه کارشناس

عبادی: قرار نیست همیشه اول شویم

مسابقات تیر و کمان جام جهانی در شرایطی در کشور سوئیس ادامه دارد که رتبه های به دست آمده چنگی به دل نمی زند. اما اسماعیل عبادی مربی و کارشناس این رشته نگاهی غیر از ما دارد.

در ادامه رقابت‌های کاپ جهانی تیروکمان در لوزان سوییس و در دور نخست مسابقات حذفی ریکرو، سوگند رحمانی با نتیجه 6 بر 2 مغلوب حریفی از ترکیه شد و از جدول مسابقات کنار رفت.

مهتا عبدالهی که پس از استراحت در دور نخست، فردا به مصاف کمانداری از اسپانیا می‌رود.

شیوا شجاع‌مهر در دور نخست با نتیجه 6 بر 5 برابر نماینده بریتانیا با نتیجه 6 بر 5 به پیروزی رسید و فردا باید با کمانداری از مغولستان دیدار کند.

زهرا نعمتی در دور نخست مسابقات، با نتیجه 6 بر 2 مغلوب نماینده کلمبیا شد و حذف شد.

در ادامه مسابقات و در ماده کامپوند مردان و در مرحله مقدماتی، اکبر احمدی در رده 32 قرار گرفت و باید فردا با نماینده هلند دیدار کند.

محمدصالح پالیزبان در رده هفدهم قرار گرفت و پس از استراحت در دور نخست، فردا به مصاف کمانداری از آمریکا می‌رود.

آرمین پاکزاد در رده 41 قرار گرفت و فردا به مصاف کمانداری از سوئیس می‌رود.

سید حسام الدین کوثر نیز با ایستادن در رده بیست و هفتم باید فردا با کمانداری از بنگلادش دیدار کند.

تیم ریکرو بانوان نیز با ایستادن در رده سیزدهم باید با روسیه در دیدار نخست بازی کند.

تیم کامپوند مردان ایران نیز با ایستادن در رده نهم، باید در دور نخست مسابقات حذفی با هلند دیدار کند.

اسماعیل عبادی قهرمان سابق آسیا و یکی از مربیان تیم ملی تیر و کمان در گفت و گو با البرز ورزشی عملکرد کمانداران ایرانی را در جام جهانی مورد تایید قرار داد.

وی که به دلیل ابتلا به کرونا در شب پرواز تیم ملی به لوزان از سفر باز مانده است، می گوید: رکوردهایی که تیراندازان ایرانی در مسابقات اخیر به دست آورده اند همه در سطح استاندارد بین المللی هستند و اینکه مثلا کمانداری رتبه سیزدهم را کسب کرده است، دلیل بر سقوط کیفی کار نیست. در همین مسابقات بچه های ایران تیم های بزرگی چون دانمارک، آمریکا و ... را کنار زدند. به هر حال قرار نیست همه مسابقات اول شویم. دیگران هم از ما پیش تر حرکت کرده بودند.

عبادی که نقره جام جهانی و نایب قهرمانی جهان درسال 2014 در ویترین افتخارات دارد، افزود: در مسابقات سوئیس خانم حلیمیان حضور دارد که مدال طلای جهان را در اختیار دارد.

وی درباره برنامه های پیش روی کمانداران ایران نیز گفت: مرحله بعدی جام جهانی در فرانسه خواهد بود. سپس مسابقات قهرمانی آسیا را در بنگلادش درپیش خواهیم داشت که در مهرماه انجام می پذیرد و نیز مسابقات قهرمانی جهان که میزبان آن آمریکا است و بعید می دانم که بتوانیم در این رقابت ها حضور پیدا کنیم.