شنبه یکم اردیبهشت ماه

توماس باخ: نگران نباشید دهکده بازی‌ها بی خطر است

رئیس کمیته بین المللی المپیک بار دیگر بر ایمن بودن شرایط کشور ژاپن برای برگزاری بازی‌های المپیک تاکید کرد.

تقریبا ۹ هفته تا آغاز بازی‌های المپیک زمان باقی است که اعتراض زیادی به این بازی‌ها وجود دارد و اکثر ژاپنی‌ها خواهان تأخیر بیشتر این رویداد یا لغو آن هستند.

توماس باخ رئیس کمیته بین المللی المپیک در تماس تصویری درباره برگزاری بازی‌های المپیک گفت: مهمترین اصل یعنی سلامتی کاملاً واضح و شفاف است، دهکده المپیک مکانی امن و بی خطر است و بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو ۲۰۲۰ کاملا ایمن و بی خطر برگزار می‌شود. تا هنگام شروع بازی‌های المپیک ۷۵ درصد از ساکنان دهکده المپیک واکسینه می‌شوند و به همین خاطر شرایط در دهکده کاملا بی خطر خواهد بود و جایی برای نگرانی نیست. البته تلاش می‌کنیم این رقم به ۸۰ درصد برسد.

سازمان دهندگان اقدامات گسترده‌ای برای مقابله با ویروس برای ایمن نگه داشتن بازی‌ها تدارک دیدند.

در حالی که ژاپن با موج چهارم عفونت‌ها دست و پنجه نرم می‌کند، در روزهای اعتراض‌های زیادی به برگزاری المپیک در کشور میزبان دیده شده است.

باخ گفت که IOC مایل است، پرسنل پزشکی اضافی به بازی‌ها بیاورد.

باخ گفت: کمیته بین المللی المپیک به کمیته برگزار کننده پیشنهاد داده است که پرسنل پزشکی اضافی در بازی‌ها باشند. ورزشکاران در مسابقات با محدودیت‌های زیادی روبرو خواهند بود از جمله: قرنطینه، تست‌های روزانه و عدم استفاده از حمل و نقل عمومی. ورزشکاران آماده هستند که این فداکاری‌ها را انجام دهند زیرا درک می‌کنند که ایمنی در درجه اول قرار دارد.