جمعه سی و یکم فروردین ماه

مهرگان در کلاس پیشرفته جووانی!

خروجی نشست های متعدد فدراسیون والیبال با کارشناسان چه بوده است؟ این پرسش همه آنهایی است که در جلسات کارگروهی مختلف شرکت کرده بودند.

اما انصاف بدهیم که در کارگروهها نظرات و ایده های قابل کاربردی شدن هم مطرح شده است به طور مثال یکی از افرادی که عنوان کارگروه استعدادیابی و آموزش جمع شده بودند پیشنهاد تاسیس دپارتمان فنی را در فدراسیون ارایه داد که بر مبنای استعدادیابی، آموزش و مربیگری زیرشاخه های آن خواهند بود.

جواد مهرگان هم که هم اینک سرمربی تیم العربی کویت است سوای این نکته بالا بردن سطح کلاس های مربیگری درجه یک ایران را مطرح کرده و گفت: می توانیم بر اساس تفاهمنامه ای با فدراسیون جهانی شرایطی را فراهم کنیم که همانند کانادا، آمریکا و... مدارک و کیفیت دوره های ایرانی هم به عنوان یک دوره عالی مربیگری بین المللی مورد تایید قرار گیرد.

مهرگان اما درباره کمیته مربیان اعتقاد دارد که اول باید اعضای کمیته مربیان استان ها انتخاب شوند سپس نمایندگان مناطق در فدراسیون با آرای خود هسته مرکزی کمیته مربیان فدراسیون را هم فراهم سازند، یک دپارتمان قوی می تواند زمینه ساز چنین اقدامات و تحولاتی شود.

مهرگان تنها مربی است که در کلاس پیشرفته مربیگری جووانی گوئیدسی سرمربی تیم بانوان ترکیه شرکت کرده است، این دوره الکترونیکی و به صورت ویدیو کنفرانس است، ما هم می توانیم به جای دوره های سرکاری مثل گرفتن تست از ناظرین (!) در جهت ارتقا دانش مربیان، داوران و همه عوامل حتی رسانه ها اقدام کنیم.