جمعه دهم فروردین ماه
سه تفنگدار تیم ملی ایران در لیگ ملت ها؛

سید پرافتخارترین ملی پوش کشور ماست

لیگ جهانی در سال 1990 با گزارشی پایه گذاری شد اما 23 سال طول کشید پای والیبال ایران به این مسابقات مهیج برسد.

از سال 2013 ملی پوشان ما با عبور از آزمون دو قاره آسیا و آفریقا که با شکست ژاپن و مصر همراه بود، وارد چرخه رقابت های زنجیره ای بین المللی شدند. در زمان ریاست یزدانی خرم فدراسیون جهانی چند بار پیشنهاد حضور ایران را در این رویداد داده بود، اما شرایط مهیا نبود تا اینکه با ورود ولاسکو به کشور ما، ایران هم به جمع مدعیان لیگ ملت ها پیوست. در سال 2013 تیم ملی کشورمان با شکست دادن صربستان قهرمان اروپا، ایتالیا، کوبا و آلمان شگفتی ساز شد و نامش بر سر زبان ها افتاد. از بازیکنان افتخارآفرین ایران در این مسابقات سیدموسوی بود که عنوان بهترین مدافع روی تور جهان را به خود اختصاص داد.

لیگ جهانی از سال 2018 تحت عنوان لیگ ملت ها با شکل و شمایل متفاوت پیگیری شد و پارسال هم کرونا اجازه برگزاری این پیکارهای دلچسب را نداد. حالا ملی پوشان ما چمدان ها را بسته اند تا با مداد پس فردا راهی ریمینی ایتالیا شوند. شهری واقع در شمال شرقی سواحل لاجوردین با 140 هزار جمعیت که به پاتوق ساحلی دنیا شهرت دارد. آنچه که آلنکو سرمربی تیم ملی ما می گوید حکایت از آمادگی همه جانبه ملی پوشان ما دارد.

از نسل اولین شرکت کنندگان ایران در لیگ جهانی فقط سید، امیر غفور و کاپیتان سعید معروف باقی مانده اند. آنها باز هم ستون استوار این تیم پرافتخار هستند و جوان هایی که در سایه تجربه و قدرت نمایی این سه تفنگدار برای بازی های مهم تری چون المپیک آماده می شوند. در این باره خواهیم نوشت.

نویسنده: جمشید حمیدی