چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه

کیانی چشم انتظار جواز المپیک

بعد از ناکامی مهلا مومن زاده تکواندو کار ایران که قادر به کسب سهمیه المپیک نشد حالا نگاه ها به ناهید کیانی دوخته شده است تا شاید وی بتواند تکواندوی بانوان را به المپیک برساند.

ناهید کیانی نماینده تکواندو ایران با برتری مقابل قهرمان جهان از تایلند به مرحله نیمه‌نهایی مسابقات کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا صعود کرد.

روز دوم و پایانی از مسابقات تکواندو کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا از صبح امروز (شنبه - یک خردادماه) با برگزاری مبارزات اوزان 57- و 67+ کیلوگرم زنان و 58- و 80+ کیلوگرم مردان در امان اردن پیگیری شد.

کیانی در مسابقات وزن 58- کیلوگرم که با حضور 17 ورزشکار برگزار شد، ابتدا با نتیجه 14 بر صفر از سد نماینده نگ‌کنگ عبور کرد و در ادامه به مصاف فاناپا هارنسوجین از تایلند دارنده طلای قهرمانی جهان و طلا و نقره قهرمانی آسیا رفت و با ارائه مبارزه‌ای خوب و دیدنی با نتیجه 18 بر 16 از سد حریف پرآوازه خود گذشت و به مرحله نیمه‌نهایی صعود کرد.

کیانی برای کسب سهمیه المپیک بعد از ظهر امروز به روی شیاپ‌چانگ خواهد رفت و در صورت پیروزی و صعود به دیدار نهایی، سهمیه المپیک توکیو را کسب خواهد کرد.

روز گذشته مهلا مومن‌زاده دیگر نماینده کشورمان با شکست در مرحله نیمه‌نهایی از کسب سهمیه المپیک بازماند، اما به مدال برنز رسید.

مسابقات تکواندو کسب سهمیه المپیک در قاره آسیا با حضور 84 تکواندوکار از 28 کشور به مدت دو روز و به میزبانی امان اردن و در سالن کمپینسکی برگزار می‌شود تا تکلیف 16 تکواندوکاری که از این رقابت‌ها سهمیه المپیک توکیو را به دست می‌آورند، مشخص شود.