جمعه دهم فروردین ماه

مربی فرانسوی فوتبال؛ شایعه یا واقعیت؟!

در حالی که رسانه های فرانسوی خبری مبنی بر سرمربیگری ویلی سانیول در تیم ملی ایران را مطرح ساخته بودند، سخنگوی فدراسیون فوتبال این خبر را تکذیب کرد. پیش از این نیز صحبت از جایگزینی دبیاسی، استراماچونی و کالدرون به جای دراگان اسکوچیچ بود.

1- مگر تیم ملی فوتبال سرمربی ندارد که هر روز شایعه ای و نامی جدید بر سر زبانها می افتد؟ بحث امروز مربوط به یک مربی فرانسوی است که سایت فوتبال نیوز که بنگاه خبری خارجی است با تاکید از ویلی سانیول 43 ساله به عنوان سرمربی جدید فوتبال ایران نام برده است. اگر این نوشته درست باشد و بازارگرمی رسانه ای نباشد باید پرسید پس دراگان اسکوچیچ که با فدراسیون فوتبال قرارداد دارد چه می شود؟ آیا طرح این قبیل مسایل باعث ایجاد گره های کور دیگری در دنیای فوتبال نمی شود؟ البته اگر اخبار مربوط به مربیگری تیم ملی فقط در فضای مجازی باشد و خبرگزاری های رسمی کشور از درج آن ابا ورزند، می شود در حد شایعات از کنار آنها گذشت چون رسمیت خبری پیدا می کند. البته سخنگوی فدراسیون فوتبال شایعات منتشره در رسانه های فرانسوی پیرامون تیم ملی ایران را تکذیب کرد.
امیر مهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال درباره خبر سایت فوت مرکاتو فرانسه پیرامون مذاکره فدراسیون فوتبال ایران با ویلی سانیول عنوان کرد:هیچ مذاکره ای میان فدراسیون فوتبال ایران و ویلی سانیول وجود نداشته است.
وی افزود:تیم ملی تحت سرمربیگری دراگان اسکوچیچ به فعالیت خود ادامه خواهد داد.بر این اساس،موارد مطروحه در این باره همچون شایعات مشابه گذشته عاری از واقعیت است.

اعاده اعتبار وزنه برداری

2- این چندمین باری است که بهداد سلیمی قهرمان المپیک و جهان از دست های کثیف و پشت پرده در دنیای وزنه برداری می گوید. اینکه چگونه فدراسیون جهانی وزنه برداری با تقسیم کردن مدالها قهرمانانی چون او را مغضوب و ناکار ساخته است، البته از قدیم درباره عوالم وزنه برداری حرف و حدیث زیاد بوده است، اما تنها وزنه برداری که به سبک فوتبالی ها (!) دست به افشا زده بهداد سلیمی است. هرچند چندی پیش یکی از داوران ارشد بین المللی وزنه برداری نیز از حمایت رئیس معزول فدراسیون جهانی وزنه برداری از پولاد مردان ایرانی گفته بود اما به نظر می رسد تنها شخصی که می تواند حقایق را برملا سازد، شخص علی مرادی است، او می تواند با بیان حقایق از وزنه برداری ایران و حتی دنیا اعاده حیثیت کند.