جمعه دهم فروردین ماه

بابلیان: تحول در تیم ملی بانوان کار دو ماه نیست

نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی روز سه شنبه ۴ خرداد به مدت ۲ روز در کمپ بانوان (چمران) برگزار خواهد شد.

نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی روز سه شنبه ۴ خرداد به مدت ۲ روز در کمپ بانوان (چمران) برگزار خواهد شد. نکته جالب اینکه در فهرست اولیه نام هیچ یک از چهره های شاخص سال های اخیر دیده نمی شود. هرچند که فدراسیون والیبال اعلام نکرده است که آیا این اسامی بازیکنان تیم ملی جدید را تشکیل می دهند یا فقط در فاز اول تمرینات حضور می یابند اما فرانک بابلیان پاسور ملی پوش اصفهانی می گوید: بدون تردید خانم صادقی بازیکنان برگزیده گروه اول را به ملی پوشان باتجربه اضافه می کند.

بابلیان درباره تغییر و تحول در والیبال بانوان ایران اظهار کرد: ایجاد تغییرات یک ماه و یک سال نیست. ما باید از پایه شروع کنیم و یک مربی خوب خارجی را به استخدام در آوریم تا از پنج و ساعد آموزش بدهد و همراه نسل جدید تا تیم ملی بالا بیاید.

بابلیان که از شاگردان فریبا صادقی سرمربی جدید تیم ملی است، می افزاید: اگر قرار باشد بر روند گذشته ادامه بدهیم هرگز از رتبه 5 – 6 کنونی صعود نخواهیم کرد مگر اینکه در کنار توجه به کار پایه و حضور در تورنمنت های بین المللی فقط به فکر صعود به جمع چهار تیم قاره باشیم. والیبال بانوان آسیا از قدرت های تراز اول جهان است و ما از این بابت دچار عقب ماندگی شده ایم.

به هر روی دعوت شدگان به اردوی تیم ملی به شرح ذیل اعلام شده است:

زهرا مغانی، تهمینه درگذنی، زهرا بخشی،  زهرا رضایی،  شکیلا صدری، بیتا اعلایی، ستایش جبلی، الهه پورصالح،  نگین شیرتری ،  زهرا کریمی، حانیه‌محتشمی پور،  آیتک سلامت، اسما سعیدی،  فاطمه عنایت،  مهتا یحیاپور،  مائده اسکندری،  هاله متقیان،  الهه حلاج ،  محدثه مشتاقی ،  ریحانه داورپناه،  زهرا شیری و مریم حبیبی

همچنین با پیشنهاد فریبا صادقی و تایید نهایی فدراسیون ، اسامی کادر فنی به شرح زیر اعلام شد:

صدیقه اسلامی (سرپرست)، فریبا صادقی (مربی)، فاطمه شعبان‌خمسه (کمک ‌مربی)، افسانه ایراندوست (کمک مربی)، سارا حاجی‌انزهایی (بدنساز)، زهرا محمدی (ماساژور)، ستنا آصفی (آنالیزور) و راضیه دوستی (آنالیزور)

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب