جمعه دهم فروردین ماه

دختر تکواندوی ایران سهمیه المپیک گرفت

ناهید کیانی متولد سال 1377 در اصفهان از دختران خوزستانی تبار ورزش ما است که بر حسب یک اشتباه در خرید لباس ورزشی توسط مادرش به تکواندو روی آورد آنچنان به سرعت درخشید که مدال برنز نوجوانان جهان و طلای آسیا را به دست آورد کیانی اکنون با شجاعت مثال زدنی سهمیه المپیک گرفت و بر افتخارات ورزش بانوان ایران افزود.

در ادامه رقابتهای روز دوم از مسابقات تکواندو انتخابی المپیک در قاره آسیا که به میزبانی اردن در امان جریان دارد، ناهید کیانی در دیدار نیمه نهایی وزن ۵۷- کیلوگرم برابر نماینده میزبان به برتری دست یافت و ضمن صعود به دیدار نهایی موفق به کسب سهمیه المپیک شد.

وی دور نخست «لائوسین» از هنگ کنگ را شکست داده بود و سپس در یک مبارزه دیدنی برابر «هارنسوجین» قهرمان سال ۲۰۱۹ جهان و نقره ۲۰۱۸ آسیا از تایلند ۱۸ بر ۱۶ پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

بعد از سارا خوش جمال فکری (پکن ۲۰۰۸)، سوسن حاجی پور (لندن ۲۰۱۲) و کیمیا علیزاده (ریو ۲۰۱۶)، کیانی چهارمین بانوی تکواندوکار است که جواز حضور در بازی‌های المپیک را کسب می‌کند.

تیم ملی تکواندو ایران دو نماینده در این مسابقات داشت که مهلا مؤمن زاده روز گذشته پس از یک دور استراحت و پیروزی برابر نماینده فلسطین، در مرحله نیمه نهایی به چین تایپه باخت و از کسب سهمیه المپیک بازماند.

این رقابتها عصر امروز به پایان خواهد رسید.