جمعه دهم فروردین ماه

آخوندی: دستهای کثیف وزنه برداری، گاهی خوب بود!

متاسفانه بهداد سلیمی درست می گوید، پیچیدگی های مدیریتی دنیای وزنه برداری را نمی توان انکار کرد، اما آیان و تیمی که با وی کار می کردند، برای خود استدلال و منطقی داشته اند که وزنه برداری ایران هم تابع آن بود.

محمدرضا آخوندی کارشناس وزنه برداری در گفت و گو با البرز ورزشی با بیان این جملات می افزاید: آیان و اطرافیانش از دهه 80 - 70 میلادی برای اینکه با اپیدمی دوپینگ در وزنه بردای روسیه، بلغار و یونان مبارزه کنند، تفکرات جدیدی را به جریان انداخته بودند، اما این طرز تفکر جاهایی به ضرر ما و برخی موارد هم به سود وزنه برداری کشورمان شد، شاهین نصیری نیا و بهداد از این بابت لطمه بردند اما این مولفه ها تاثیرگذار در سیستم مدیریتی آیان جاهایی هم به سود ما شد، برخی از مواقع فدراسیون جهانی از دوپینگ وزنه برداران ما چشم پوشی کرد و این آوانتاژ را حتی در رده های سنی جوانان هم دیده ایم.

آخوندی درباره آینده وزنه برداری بعد از آیان می گوید: فعلا خانم اورسلا پایاندارا از آمریکا سرپرست فدراسیون جهانی است و من امیدوارم که این تغییرات به نفع جهان وزنه برداری باشد.

این کارشناس درباره وزنه برداری ایران گفت: بنویسید تعطیل است هرچند که موانع و مشکلات مالی تقریبا تمام ورزشها را در برگفته است ولی وزنه برداری ما از پشتوانه خالی است. باید دید که بعد از خاتمه یافتن شرایط کرونایی آیا وزنه برداری ما رویکرد جدیدی نسبت به پشتوانه سازی خواهد داشت؟

گفت و گو از: عباس اسماعیلی