سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

گشتاسبی: هاکی از انحصار یک شهر خارج شده است

ورزش هاکی از انحصار گچساران خارج شده و هم اینک در سراسر استان کهگیلویه و بویر احمد جریان دارد.

شهلا گشتاسبی رئیس هیات هاکی این استان در گفت و گو با خبرگزاری البرز ورزشی می گوید: هاکی ایران مدیون زنده یاد نوراله گرانی است که پدر هاکی لقب گرفته بود اما از روزی که من ریاست هیات استان را بر عهده گرفته ام سوای شهرهای بویر، دنا، دهدشت، باشت، روستاهایی چون تلخاب شیرین هم به مرکز هاکی تبدیل شد و در کنار 200 هاکی باز فعال یازده بازیکن ما به تیم های ملی دعوت شده اند، البته آقای علوی مدیرکل تربیت بدنی استان نیز به خوبی ما را حمایت کرده اند هرچند که شرایط کرونایی باعث شد که همه مشکل داشته باشند.

شهلا گشتاسبی که طی سالهای 56 - 51 عضو تیم ملی هاکی روی چمن بود درباره موجودیت کنونی هاکی بانوان می گوید: از روزی که دکتر قدیمی ریاست فدراسیون را بر عهده گرفته اند نگاه بسیار مثبتی در این زمینه به وجود آمده به ویژه چون هاکی روی چمن که یک ورزش المپیکی است نخستین اردوی هاکی زیر 16 سال چمن پسران در یاسوج برگزار شد که در آن 63 هاکی باز حضور پیدا کردند، در حقیقت رویکرد فدراسیون هاکی از نگاه صرف سالن به هاکی روی چمن دریچه تازه ای را به سوی هاکی ایران گشوده است.

گشتاسبی اضافه کرد: هشت سال بود که دختران ما به هیچ مسابقه برون مرزی اعزام نمی شدند اما پارسال یک تیم جوان با مربیگری نیلوفر عبدی در مسابقات قهرمانی آسیا که در تایلند برگزار شد، توجه محافل هاکی آسیا را برانگیخت و همه متوجه شده اند که ما در هاکی بانوان چقدر پتانسیل و استعداد داریم. با این روند ما به المپیکی شدن هاکی ایران از جمله هاکی بانوان امیدوار شده ایم.

گشتاسبی که عضو کمیته توسعه های آسیاست ضمن اشاره این مساله که المپیاد ایرانیان هم به هاکی روی چمن اختصاص پیدا کرده بود تاکید کرد که هاکی کشورمان با برنامه ریزیها و نگاه جدیدتر و فراگیرتر به پیش می رود تا در کنار موقعیت خوبی که در بخش سالنی داریم در هاکی روی چمن هم به پیشرفت لازمه برسد.

گفت و گو از: مرجان بنی یعقوب