پنجشنبه نهم فروردین ماه
چند برش از فوتبال ایران

دروازه بانان استقلال و پرسپولیس دعوت نشده اند

از سوی دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشورمان فهرست 26 بازیکن برای شرکت در اردوی آمادگی تیم ملی دعوت شده اند تا برای دیدار های برگشت دور مقدماتی جام جهانی 2022 قطر آماده شوند.

نکته جالب در این فهرست نبود حامد لک و محمدرشید مظاهری دروازه بانان دو تیم پرطرفدار پرسپولیس و استقلال است هرچند که اسکوچیچ با دعوت علیرضا بیرانوند، امیر عابدزاده، پیام نیازمند و محمدرضا اخباری نشان داد که گلر ها را زیر نظر دارد اما برای ما مبهم است که چرا لک و مظاهری که در مسابقات مقدماتی لیگ قهرمانان خوب ظاهر شده بودند به اردو فراخونده نشدند به هر حال افکار عمومی باید در مورد بازیکنان تیم ملی روشن شود و نکته دیگر اینکه کماکان از نام اشکان دژاگه، مسعود شجاعی که در تیم تراکتور بازی می کنند و وارد حاشیه شده اند نیز اثری در لیست سرمربی نیست

شاهکار استقلال در آبادان

شب گذشته در ادامه مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه های کشور سه دیدار در تهران، اهواز و آبادان برگزار شد.

پرسپولیس در مصاف دور برگشت برابر ذوب آهن اصفهان که در ورزشگاه یکصد هزار نفری ورزشگاه آزادی برگزار شد با نتیجه دو بر یک مقابل شاگردان مجید حسینی به برتری رسید تا پرسپولیس در نزدیکی سپاهان در صدر جدول برای قهرمانی امیدوار باشند.

تیم استقلال هم در ورزشگاه تختی آبادان در دیداری حیاطی و مهم مقابل صنعت نفت آبادان با یک پیروزی با ارزش دست پیدا کرد تنها گل برتری آبی پوشان پایتخت در دقیقه 97 توسط نریمان رمضانی به ثمر رسید تا با تک گل این بازیکن جوان دست به کار بزرگ بزنند.

آبی پوشان در استراحت یک هفته ای

تیم فوتبال استقلال شب گذشته و در چارچوب دیداری معوقه مربوط به هفته بیستم، مقابل صنعت نفت در آبادان به میدان رفت و توانست میزبانش را با گلی دیرهنگام شکست دهد.

با توجه به تعطیلی بلند مدت لیگ برتر به دلیل حضور تیم ملی ایران در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، فرهاد مجیدی تمرینات تیمش را تا روز دوشنبه هفته آینده تعطیل کرد.

آبی پوشان یک دیدار معوقه با شهرخودرو در پیش دارند و در هفته بیست و چهارم هم میزبان گل گهر سیرجان هستند که برنامه این دو بازی هنوز مشخص و اعلام نشده است.

یحیی به پرسپولیسی ها استراحت داد

یحیی گل محمدی سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ضمن تشکر از تلاش بازیکنان این تیم به خاطر پشت سر گذاشتن یک سال فوتبالی فشرده از شاگردان خود خواست تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به استراحت بپردازند.

کادر فنی سرخپوشان فعلاً ۶ روز استراحت بازیکنان این تیم در نظر گرفته است تا آنها در زمان برگزاری اردوی تیم ملی ایران به دلیل حضور در دور برگشت بازی‌های مرحله مقدماتی گروهی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر استراحت کنند.

برنامه دقیق تمرینی پرسپولیس ظهر امروز اعلام می‌شود تا بازیکنان طبق آن برنامه ریزی کنند.

تیم فوتبال پرسپولیس در پایان هفته بیست و سوم لیگ برتر فوتبال با ۴۸ امتیاز و به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به سپاهان اصفهان در رده دوم جدول قرار دارد.

نویسنده: حسن امامقلی