سه شنبه بیست و هشتم فروردین ماه

درخشان: تیم ملی از نظر مهره چیزی کم ندارد

پیشکسوت فوتبال کشورمان می گوید اگر الان تمرکز‌ها روی انتقاد از تیم ملی باشد، آرامش ملی‌پوشان از بین می‌رود.

حمید درخشان   با اشاره به وضعیت تیم ملی فوتبال در چهار بازی پیشرو گفت:  فکر می‌کنم تیم ملی شانس بالایی برای صعود به دور بعد انتخابی جام جهانی داشته باشد. تیم ما از نظر مهره چیزی کم ندارد و می‌توانیم به مرحله بعد صعود کنیم. بازیکنانی که در اروپا  بازی می کنند شرایط مناسبی دارند.

وی در حمایت از اسکوچیچ بیان کرد: انتقاد همیشه هست اما باید منصفانه و درست باشد. دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی کشور است و باید از او حمایت کنیم. در مقطعی هستیم که فقط از تیم ملی و همه اعضا و ارکان آن باید حمایت شود. من فکر می کنم الان زمان درستی برای انتقاد نیست من و هرکس دیگری که در این فوتبال حضور دارد باید از تیم ملی حمایت کند و مسئولیت خودمان را انجام بدهیم. حمایت کلامی و تقویت روحیه بازیکنان تیم ملی به نفع آنها بوده و برای انتقاد باز هم وقت است. اگر الان تمرکز‌ها روی انتقاد از تیم ملی باشد، آرامش ملی‌پوشان از بین می‌رود.

درخشان درباره چهار دیدار برابر هنگ کنک، بحرین، کامبوج و بحرین اظهار داشت: بازیکنان ما همیشه در برابر تیم های شرق آسیا یک سر و گردن از نظر تکتیک و تاکتیک بالاتر بودند. بنظرم تیم ملی آنقدر توان بالایی در زمین دارد که می تواند بحرین و عراق را با دو گل ببرد. بازیکنان باید فارغ از مسائل حاشیه ای که همیشه تیم های عربی برای ما درست کردند، تمرکزشان فقط در زمین مسابقه باشد. پیروزی یک شرایطی دارد و یکی از آن شرایط این است که فعل خواستن را صرف کنید. مطمئن هستم اگر بچه ها از نظر روحی و روانی آماده بازی با این دو تیم باشند ، بدون تردید در این دو تیم را در خاک بحرین شکست خواهیم داد.

پیشکسوت فوتبال با اشاره به لیست اعلام شده تیم ملی گفت: به نظر من لیست خوبی است اما هر زمانی لیست اعلام می‌شود، بعضی از بازیکنان خوب بیرون از لیست می‌مانند. همه کسانی که در این لیست دعوت شدند، بسیار خوب هستند و باید به نظر سرمربی تیم ملی احترام گذاشت. با وجود اینکه میزبانی را از ما گرفتند وجود و غیرت بازیکنان تیم ملی می‌تواند مشت محکمی بر کسانی که حق تیم ملی را از آن گرفتند، بکوبد. امیدوارم بازیکنان با تمام تلاش‌شان مسابقات را سپری کنند و در پایان بتوانیم مسیر صعود به جام جهانی را پیدا کنیم.

وی در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای تیم ملی گفت: بازی‌های پیش‌رو بسیار سخت است و باید ثابت کنیم که فوتبال ما از تیم‌های بحرین، عراق و کامبوج فراتر است. ما بازیکنان بسیار خوبی داریم و آنها می‌توانند با عملکرد خود محرومیت ما را در میزبانی مسابقات جبران کنند.