شنبه یکم اردیبهشت ماه

قاسم‌پور برای جدال با کاکس به لهستان می‌رود؟

بعد از آنکه اعلام شد جیدن کاکس آمریکایی نیز قصد کشتی گرفتن در تورنمنت لهستان را دارد، باید دید کامران قاسم‌پور نیز در ترکیب اعزامی به این رقابت‌ها قرار خواهد گرفت یا نه.

جیدن کاکس بعد از آنکه به دلیل چند دقیقه دیر رسیدن به وزن‌کشی مسابقات انتخابی تیم ملی آمریکا، رقابت با اسنایدر در وزن 97 کیلوگرم را از دست داد، حالا دیگر از اینکه شانس حضور در المپیک از سوی فدراسیون کشتی کشورش به او داده شود، ناامید شده و قصد دارد خود را برای شرکت در مسابقات جهانی 2021 نروژ آماده کند او طی روزهای گذشته از حضورش در تورنمنت بین‌المللی لهستان خبر داد و اعلام کرد که با قدرت کارش را برای حضور در جهانی دنبال می‌کند.
طبیعتا جیدن کاکس قهرمان مقتدر وزن 92 کیلوی جهانی 2019 نورسلطان، حالا که المپیک را از دست داده بار دیگر به 92 کیلوگرم بازخواهد گشت تا همچنان تا سه سال دیگر مدعی این وزن باشد.
این در شرایطی است که تیم ملی آزاد کشورمان با رضا اطری در 61 کیلو، مصطفی حسین خانی و یونس امامی در 74 کیلو، علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان و علی شعبانی در 97 کیلو و امین طاهری و امیرحسین زارع در 125 کیلوگرم قرار است در این مسابقات شرکت کند که در سه وزن 74، 97 و 125 کیلوگرم رقابت بین مدعیان المپیکی کشورمان خواهد بود.
با توجه به حضور جیدن کاکس در مسابقات لهستان باید دید آیا نام کامران قاسم‌پور مدعی جدید 92 کیلوگرم کشورمان که در مسابقات انتخابی جام جهانی صربستان و قهرمانی آسیا در 92 کیلوگرم حریفان داخلی و آسیایی‌اش را با اقتدار شکست داد، در لیست نفرات اعزامی قرار خواهد گرفت؟
قطعا اگر چنین اتفاقی رخ دهد، شاهد مبارزه بسیار هیجان‌انگیزی بین کامران قاسم‌پور و جیدن کاکس آمریکایی در لهستان خواهیم بود.
کاکس پیش از این چند بار علیرضا کریمی ملی پوش 92 کیلوی کشورمان را شکست داده و در فینال جهانی 2019 نیز با شکست این کشتی گیر مدال طلا را از آن خود کرد.

نویسنده: احمد دباغ