جمعه دهم فروردین ماه

دو بازی دشوار بسکتبال سه نفره با تیم های سرعتی

تیم ملی بسکتبال سه نفره که به کشور اتریش سفر کرده است امروز دو بازی دشوار با دو تیم سرعتی آسیا پیش رو دارد.

آزاده زمان پور بازیکن سابق تیم ملی و مربی تیم جوانان و امید سه نفره ایران در گفت و گو با البرز ورزشی درباره بازی امروز دختران ایران می گوید: ژاپن و تایلند دو تیم سرعتی هستند و به خصوص ژاپن که با برنامه و حرفه ای است. ممکن است سرعت این دو تیم بچه های ما را آزار بدهد اما تیم ما از نظر  فیزیک بدنی از آنها سرتر است و من فکر می کنم حداقل در بازی دوم برابر تایلند به پیروزی دست پیدا کنند. تیم ما شوت زن های خوبی دارد.

زمان پور درباره دیدارهای روز جمعه تیم ایران نیز می گوید: اکراین و استرالیا هر دو تیم به لحاظ تجربی و شرایط جسمانی از ما برتر هستند. به خصوص استرالیا که کمپ های حرفه ای و اردوهای تدارکاتی زیادی را پشت سر گذاشته است.

زمان پور که با تیم دانشجویان ایران در مسابقات جهانی چین به مقام سوم دست پیدا کرده بود، می افزاید: فارغ از هر نتیجه ای که دختران ما به دست بیاورند، باید حضور آنها را به فال نیک گرفت چرا که سال ها بود که بسکتبال ما از تورنمنت های بین المللی دور مانده بودند  و ما باید به تدریج خود را به جمع مدعیان برسانیم.

این تیم با ترکیب معصومه اسماعیل‌زاده کاپیتان تیم، شادی عبدالوند، نگین رسولی‌پور، دلارام وکیلی و هدایت نیکا بیک‌لیک‌لی در این رقابت‌ها حضور پیدا خواهد کرد. تیم ایران در گروه ب با ژاپن، اوکراین، تایلند و استرالیا همگروه است. برنامه این رقابت‌ها به شرح زیر است:

چهارشنبه 5 خرداد

ساعت 15:35 ایران – ژاپن

ساعت 17:40 ایران-تایلند

جمعه 7 خرداد

ساعت 15:35 ایران-اوکراین

ساعت 17:40 ایران –استرالیا

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب