پنجشنبه سی ام فروردین ماه

ببر مازندران 90 ساله شد

امامعلی حبیبی که دارنده نخستین مدال طلای المپیک در کشتی 1956 ملبورن به نام ایران ثبت کرده شب گذشته نودمین سالگرد تولد خودش را جشن گرفت.

اما معلی حبیبی از نوابغ کشتی جهان متولد 5/3/1310 در روستای درزیکلا اخوندی شهرستان بابل به دنیا آمد وی یکی از سریع ترین کشتی گیران جهان بود که فدراسیون جهانی با تماشای سرعت عمل وی سعی کرده است که وقت کشتی را تغییر دهد و فنی را به اسم وی ثبت کرده است در شب تولد وی که با حضور محمد نصیری پرافتخار ترین وزنه بردار ایران و جهان، علی اکبر حیدری دارنده مدال برنز المپیک، حسن رنگرز مدیر کل ورزش و جوانان استان مازندران، علی اکبر جیره سرایی و کوروش گودرزی از پیشکسوتان ورزش ایران خاطرات گذشته قهرمانان نام دار ایران المپیک مرور شد تا در گرمی محفل به وجود آمده دل های دریایی بزرگمردان کشتی ایران برای لختی هم که شده گرم شود.

بدون تردید وظیفه ی جامعه هر شهر و استانی است که یاد استوره های خود را در زمانی که در قید حیات هستند گرامی بدارد مگر در بابل چند اما معلی حبیبی و در کل ایران چند محمد نصیری و علی اکبر حیدری و ... .جود دارد؟ اقدام کمیته ملی المپیک که در یک سال گذشته نمود خوبی داشت دار فراموشی را از چشم نام آوران ورزش زدود ولی این عزیزان نباید طی سال و سالیان در بوته فراموشی قرار گیرند.

نویسنده: احمد دباغ