جمعه دهم فروردین ماه

چند پرده از مسائل فوتبال

گرچه این روزها از فوتبال خبری نیست و فعلا استراحت موقت حاکم شده اما مسائل حاشیه ای فوتبال همچنان پررنگ نشان می دهد.

در اینجا به  بخشی از آن اشاره می شود تا مشخص شود که در اطراف فوتبال چه مسائلی در حال گذر است.

تیم ملی و استقلال

لیست منتشر شده تیم ملی که شامل۲۶ نفرشده است، اما و اگرهای فراوان دارد. همین نکته صدای اعتراض امیز استقلالی ها را شاهد هستیم. از استقلال یک نفر به تیم ملی دعوت شده است و آن مهدی قائدی است.اعتراض آبی ها درست است. وقتی که نزدیک به دوسال از کاوه رضایی هیچ خبری دریافت نمی شود اما ناگهان توسط دست های پنهان به تیم ملی می رسد باید به استقلالی ها حق داد که غیبت رشید مظاهری و محمد نادری در تیم ملی را باید کجای دل گذاشت. کاوه حدود یکسال است که در تیم خودش نفر اول نیست، اما در تیم ملی نفر اول می شود.

 

داستان پیکان

رای صادره علیه پیکان صدای اعتراض اکثریت تیم های لیگ برتری را در اورده است. دلیل این اعتراض استناد به آیین نامه قدیمی که حدودا هفت سال از آن می گذرد شده است. این در حالی است که در آیین نامه جدید هیچ اشاره ای که پیکان را دچار دردسر کرده است دیده نمی شود.

حرف دیگر معترضان این است، یک بازیکن دچار خلاف شده است و بازیکن مذکور یک دقیقه در میدان حضور داشته و هیچ تاثیری در روند بازی و نتیجه بازی نداشته است، چرا بخاطر یک  نفر یک تیم که مشمول ۳۰بازیکن وکادر فنی است باید جریمه یا تیم شان بازنده اعلام شود؟ آیا در عدالت صدور رای همه باید به پای یک نفر بسوزند و بسازند. البته داستان پیگیری پیکان به صدور رای یک طرفه نه تنها پایان نیافته وبلکه تا زه برای اشکار شدن سر نخ ها داستان آغاز شده است.

 

حرکت عجیب تراکتور

از اطراف تیم تراکتور خبر امد آنها برای سباستین استوکس پیغام فرستاده اند به ایران بازگشته وتیم تراکتور در دیدارهای باقی مانده لیگ همراهی کند. نمی دانیم در تراکتور چه خبر است.این استوکس جه خاصیتی دارد که هرازگاهی با دعوت از او پول بی زبان فوتبال  به پای او ریخته می شود.

نویسنده: اکبر عزیزی