جمعه سی و یکم فروردین ماه

کوتاه از فوتبال... کوتاه از فوتبال

فوتبال و بازهم حرف و حدیث های جدید؛ حسن این ورزش در آن است که همواره می توان درباره رخدادهای آن اظهار نظر کرد و سوژه گرفت!

پرسپولیس علیه پرسپولیس

در خبرها آمده است، روزنامه پیروزی در نظر دارد نامش را به پرسپولیس تغییر دهد. این خبر واکنش مسئولان باشگاه پرسپولیس را به دنبال داشت. اعتراض مسئولان بر این است، نام باشگاه پرسپولیس یک برند ثبت شده است و هرکس نمی تواند از این نام برای منافع شخصی خود استفاده کند. ما مخالف این تغییر نام هستیم زیرا روزنامه پیروزی هیچ ارتباطی با باشگاه پرسپولیس ندارد که بخواهد از نام ما استفاده کند.

استقلال با فولاد در ابهام

دیدار استقلال با فولاد افتتاحیه شروع مجدد لیگ برتر خواهد بود، حتی تاریخ این بازی از سوی سازمان لیگ اعلام شده اما مکان بازی نامعلوم است. فعلا استان خوزستان مجوز این بازی را دریافت نکرده است. مسئولان سازمان لیگ برای انتخاب شهر جانشین عجله ای ندارد، تا مادامی که شرایط استان خوزستان به لحاظ مسایل بهداشتی از وضعیت قرمز خارج شود. اگر تا زمان اعلام شده، وضعیت استان خوستان همچنان قرمز باقی بماند، احتمالا شهر شیراز محل برگزاری دیدار استقلال با فولاد خواهد بود.

تاج حرفش را پس گرفت

سخنان چندی پیش مهدی تاج رئیس مستعفی فدراسیون فوتبال در مورد ویلموتس موج بزرگی در محافل فوتبال ایجاد کرد. تاج آن روز با ادبیات متفاوت عنوان کرد ویلموتس سر فدراسیون فوتبال کلاه گذاشت. حتی این حرف ویلموتس را به شدت به خشم آورد تا او در خصوص دریافتی اش جدی تر پیگیر باشد. هنوز آثار حرف های چندی پیش تاج در فوتبال پاک نشده است و ویلموتس را بر آن داشته تا در جهت دریافت ادعایش از فدراسیون فوتبال به صورت روزانه با فیفا مکاتبه کند.

اکنون تاج برای برای برطرف ساختن موج ایجاد شده ترفند جدیدی در پیش گرفته است تا بلکه هم موج ایجاد شده خاموش شود و هم ویلموتس به آرامش برسد. تازه ترین حرف تاج این است، ویلموتس فکر می کند که ما (فدراسیون فوتبال ایران) سر او کلاه گذاشته است. تاج بعد از عقب نشینی و پس گرفتن حرف قبلی اش به مدیر و وکیل ویلموتس اطلاع داده است تا حرف های جدید وی را برای ویلموتس ترجمه و در اختیار وی قرار دهد.

معرفی اعضای هیات مدیره پرسپولیس

قرار است هفته آینده اعضای هیات مدیره باشگاه پرسپولیس معرفی شوند. در حال حاضر هیات مدیره باشگاه پرسپولیس دارای دو و نیم عضو است.

دو و نیم از این بابت که مهرداد هاشمی هم تا چند روز پیش در جلسات این باشگاه حضور پیدا می کرد، اما اکنون به دلیل اختلاف با رسول پناه از شرکت در جلسات چشم پوشی می کند. شنیده ها حکایت از آن دارد که وزیر ورزش سه عضو جدید را برای عضویت در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس انتخاب کرده و هفته آینده این سه عضو معرفی خواهند شد.

برترین آکادمی های فوتبال معرفی می شوند

فیفا از فدراسیون فوتبال ایران خوسته است بهترین آکادمی های فوتبال ایران را به این نهاد معرفی کند. فیفا از فدراسیون فوتبال خواسته است، ابتدا 13 آکادمی برتر را انتخاب کرده و در نهایت از مجموع 13 آکادمی، سه آکادمی برتر را به فیفا اعلام کند. طبق شنیده ها آکادمی باشگاه پیکان تهران، سایپا تهران، فولاد خوزستان، سپاهان و ذوب آهن اصفهان و... در زمره انتخاب برترین ها قرار دارد.

زیاده خواهی سه باشگاه

خبیری معاون اجرایی باشگاه پرسپولیس در خصوص اعتراض چند باشگاه به شروع مجدد لیگ برتر می گوید: این چه قانونی است که دو تا سه باشگاه جدید و تازه راه یافته به لیگ برتر به تصمیم گیری فدراسیون فوتبال اعتراض می کنند تا جو متشنج شود، آنها می گویند به فیفا نامه خواهند زد که این خودش خلاف مقررات و قوانین فیفا است. در هیچ جای دنیا تیم یا بازیکن و یا مربی حق ورود به تصمیمات فدراسیون فوتبال را ندارد اما در فوتبال ما همه چیز برعکس است حتی بازیکن خود را تافته جدا بافته می داند تا به تصمیمات فدراسیون فوتبال فوتبال ورود پیدا کند.

دیاباته فردا در تهران

شیخ دیاباته مهاجم تیم فوتبال استقلال که در حال حاضر در فرانسه به سر می برد، روز پنجشنبه (فردا) به تهران بازخواهد گشت. دیاباته پس از ورود به تهران و قبل از حضور در تمرینات استقلال باید در تست کرونا شرکت کند. در صورت منفی بودن علائم تست کرونا مجوز حضور در تمرینات را پیدا خواهد کرد.

واکنش تند قلعه نویی به مسئول سپاهان

مسئولان باشگاه سپاهان در خصوص ماندن و یا جدایی امیر قلعه نویی با این تیم گفته اند در پایان فصل در این مورد تصمیم گیری خواهد شد.

در این بین صحبت های یک مقام مسئول در باشگاه سپاهان واکنش امیرقلعه نویی را به همراه داشت. وی که عصبانی به نظر می آمد، در پاسخ به آن مقام مسئول گفت: قراردادم در پایان فصل با سپاهان به پایان خواهد رسید بنابراین وقتی که قرارداد ندارم چه کسی می خواهد برای من تصمیم بگیرد؟ آدم زنده که نیاز به قیم ندارد (!) بنده در هیچ دوره ای اجازه نداده ام فردی در مورد من تصمیم بگیرد. در این باره خودم تصمیم گیرنده هستم بنابراین نیازی به هیاهو نیست. معمای پر پیچ و خمی وجود ندارد که بخواهیم در بوغ و کرنا کنیم.