پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
یاد یک ایرانی در هامبورگ

مراسم یادبود مجازی دکتر مهرداد ناظمی پرشور برگزار شد

مراسم یادبود مجازی دکتر مهرداد ناظمی، فیزیوتراپ و پزشک اسبق تیم ملی فوتبال کشورمان و باشگاه هامبورگ در محل سالن روابط عمومی فدراسیون برگزار شد.

با توجه به ضایعه درگذشت دکتر ناظمی، مدیر برنامه و مشاور نقل و انتقال بازیکنانی نظیر علی دایی، کریم باقری، خداداد عزیزی، مهدی پاشازاده، مهدی مهدوی‌کیا، وحید هاشمیان، رسول خطیبی، علیرضا منصوریان و ... به باشگاه‌های آلمان برای دومین مرتبه مراسم ختم مجازی، با دستور منصور قنبرزاده سرپرست دبیرکلی فدراسیون و تلاش کارشناسان کمیته‌های روابط عمومی، فناوری اطلاعات و فرهنگی فدراسیون و برای احترام به عقیده زنده‌یاد دکتر مهرداد ناظمی برای رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی برای حفظ سلامت افراد مراسم یادبود ایشان در سالن روابط عمومی فدراسیون با حضور خانم مرضیه خلیل‌نژاد (همسر دکتر) و آقای مرتضی خلیل‌نژاد (برادر همسر دکتر) و تنی چند از مسوولان فدراسیون فوتبال و در حضور مجازی با اکثریت بالغ بر ۱۴۴۱ نفر برگزار شد.

 

این مراسم که روز دوشنبه سوم خرداد ماه از ساعت 15 صبح لغایت 16:30 برگزار شد به‌دلیل درخواست همسر زنده یاد دکتر مهرداد ناظمی، در آغاز و پایان مراسم چندین بار توسط احمدی تاکید گردید که تنها خواهرشان خانم مهناز ناظمی است و برادران زنده‌یاد، آقایان عبداله، اردشیر، یداله و حمیدرضا هستند و آقای شهراد ناظمی که در بعضی از خبرگزاری‌ها و کانال‌ها به‌عنوان برادر ایشان نامبرده شده‌اند هیچ‌گونه قرابت و نسبتی با دکتر مهرداد ناظمی ندارد‌.

 

 

در طول این مراسم خانم مرضیه خلیل‌نژاد (همسر دکتر مهرداد ناظمی)، مهدی محمدنبی (مدیرکل سابق فدراسیون فوتبال ایران)، صادق درودگر (عضو هیأت‌رئیسه سازمان لیگ فوتبال ایران)، هوشنگ نصیرزاده (کارشناس امور داوری و حقوقی فوتبال)، میرشاد ماجدی (رئیس کمیته جوانان و عضو هیأت‌رئیسه فدراسیون فوتبال)، مهدی دادرس (عضو کمیته استیناف فدراسیون فوتبال)، داوود مهابادی (سرمربی شاهین بوشهر) و مهدی شیری (بازیکن اسبق تیم‌های استقلال و پرسپولیس) ایراد سخنرانی کرده و خاطراتی از زنده‌یاد دکتر ناظمی بیان کردند. لازم به ذکرست که اجرای مراسم بر عهده حمیدرضا احمدی بود. ابراهیم شعبانیان و عبدالله علی‌بیگی از کارشناسان امور فرهنگی به قرائت قرآن و مداحی پرداختند. استقبال بیش از حد موجب گردید تا امیر قلعه‌نوعی، علیرضا منصوریان، ولفگانگ شمیسکا از کمپانی «دربی استار» و اولریش نیکولنسکی مربی و سرپرست مرکز جوانان باشگاه انرگی کوتبوس و یکی از بزرگ‌ترین استعدادیاب‌های فوتبال آلمان نتوانند ارتباط برقرار کنند و رسول خطیبی نیز به‌همین دلیل با ارسال پیامک که توسط احمدی قرائت شد ابراز همدردی کرد. «دکتر ناظمی انسان زحمت‌کشی بودند و برای فوتبال ایران با زحمات دکتر بازیکنان ایرانی توانستند در اروپا و آلمان راه پیدا کنند که این عمل کار بزرگی بود در آن زمان زنده یاد ناظمی انجام داد. به خانواده ایشان تسلیت عرض می‌کنم. روحش شاد.»

 

ابراز همدردی شمیسکا و نیکولنسکی

ولفگانگ شمیسکا از کمپانی «دربی استار» که به‌دلیل استقبال بیش از حد موفق به تماس تصویری نشده بود با ارسال پیامک ضمن ابراز همدردی نوشت: «من و مهرداد (دکتر ناظمی) مدت‌ها پیش در آلمان با هم آشنا شدیم. ما سال‌ها دوست و شریک تجاری خوبی بودیم. مهرداد همیشه یک دوست و شریک تجاری مفید‌، مهربان و قابل اعتماد بوده است. ما کارهای زیادی را با هم انجام دادیم. به همراه او و همسرش‌، مسابقات لیگ برتر ایران را به توپ‌های «دربی استار» مجهز کردیم. او افتخار می‌کرد که لیگ ایران می‌تواند با بهترین توپ‌ها بازی کند. مهرداد پس از سال‌ها اقامت در آلمان تصمیم گرفت در ایران زندگی کند. این خانه همیشه خانه او بوده است. حالا دیگر مهرداد برای همیشه در خانه‌اش می‌ماند و وقت خود را در آنجا با آرامش و سکوت می‌گذراند! او همیشه نقش بزرگی در زندگی من خواهد داشت. به همسر و همچنین به دو فرزندش این ضایعه دردناک را تسلیت عرض می‌کنم.»

اولریش نیکولنسکی مربی و سرپرست مرکز جوانان باشگاه انرگی کوتبوس و یکی از بهترین استعدادیاب‌های فوتبال آلمان با ارسال پیام نوشت: «مهرداد برای ما به‌عنوان یک انسان، برای شما (خانم خلیل‌نژاد) به‌عنوان یک همسر و برای همه دوستداران و متخصصان فوتبال یک خبره بود و این دوست، دوست‌داشتنی‌ خیلی خیلی زود ما را ترک کرد و دل‌مان برای او تنگ می‌شود. من یاد مهرداد را با افتخار در ذهنم نگه می‌دارم. او سزاوار و شایستگی صلح وآرامش ابدی است.»

 

تقدیر و تشکر همسر دکتر ناظمی

خانم مرضیه خلیل‌نژاد همسر دکتر ناظمی، ضمن تقدیر و تشکر از حرکت فدراسیون فوتبال برای برگزاری این مراسم یادبود مجازی  گفت: «اینک که دست طبیعت، بهار زندگی ما را به برگ‌ریزان خزان بدل کرد و همسر، عشق، دوست، یار و یاور وفادار مرا به دیار باقی برد و روح بزرگ پدری مهربان و برادری دلسوز و دوستی خیرخواه را با خود به پرواز درآورد و به ملکوت اعلی فرستاد و همه را در ماتم و سوگ نشاند، بدینوسیله کمال احترام و قدردانی خود را از یکایک شما سروران، دوستان و آشنایان و مسوولان ارجمند فدراسیون و سازمان لیگ ایران که در مراسم خاکسپاری و یاد بود همسر عزیزم دکتر مهرداد ناظمی شرکت نموده و به‌خصوص عزیزانی که به‌صورت حضوری یا تماس تلفنی، ارسال پیام، ایمیل برای همدردی در غم از دست دادن همسر عزیزم‌، تقدیر و سپاسگزاری می‌نمایم و چنانچه به‌دلیل تالمات روحی ادای دین و وظیفه نگردید تقاضای بخشش دارم. در پناه خداوند باشید.»

پس از پایان مراسم دختران زنده یاد دکتر ناظمی خانم‌ها ناتالی شیرین و شانتال رومینا ناظمی نیز از شهر هامبورگ آلمان از فدراسیون فوتبال برای برگزاری این مراسم و حضور مجازی بزرگان فوتبال و همچنین تمامی افراد حاضر تشکر و قدردانی کردند‌.

آقای مهندس احمد ناظمی بزرگ خاندان ناظمی و رئیس بیمارستان فارابی آبادان و مهندس بهداشت وزرات بهداشت و درمان از فدراسیون فوتبال و از حضور میهمانان در مراسم یادبود مجازی برادرزاده خود تقدیر و تشکر کرد.

برای هرچه بهتر برگزار شدن این مراسم، حسین شریفی، امین شهریاری و محمدرضا آرویی (روابط عمومی) و عادل فرید، میثم زرگروفا و مهندس روح‌الله احیایی (آی تی فدراسیون فوتبال) تلاش چشمگیری داشتند.

نویسنده: مجید روانستان