جمعه سی و یکم فروردین ماه

یزدانی: کرونا سمت ما نیامده ما هم سراغ آن نمی رویم

کرونا از ما می ترسد! در حال حاضر در خانه مشغول به تمرین هستم ولی چند روزی است که باشگاه ها باز شده و به قائمشهر می روم و تمریناتم را پیگیری می کنم.

امیر محمد یزدانی قهرمان عضو تیم ملی کشتی آزاد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری البرز ورزشی ضمن بیان مطلب فوق گفت: جویباری هستم ولی چون قبلا در قائمشهر بودم، در سالن حاجی زاده زیر نظر فرشید قبادی مربی خودم تمرین می کنم.

وی در خصوص طرح چرخه انتخابی کشتی و تعویق مسابقات المپیک گفت: سال گذشته از این چرخه عبور کردم تا به دوبنده تیم ملی رسیدم. پله به پله بالا آمدم تا جایی که به مسابقات امیدهای جهان اعزام شدم و در مسابقات جام تختی کشتی گرفتم. طرح خوبی است چرا که حق هیچکس ضایع نمی شود. در انتخابی در وزن 65 کیلو حضور می یابم. از مسابقات کشوری استارت خواهم زد هرچند مسابقات لیگ زودتر آغاز می شود و این می تواند فرصت مناسبی باشد تا خودم را آماده تر کنم. تعویق المپیک به نفع من شد چرا که باعث می شود باتجربه تر شوم.

یزدانی ادامه داد: چند حریف داخلی سرسخت دارم که برای شکست آنها باید روی نقطه ضعف هایم کار کنم. به طور مثال من به همان راحتی که امتیاز می گیرم، امتیاز از دست می دهم و این اصلا خوب نیست، باید روی برنامه های تدافعی بیشتر تمرکز کنم. با توجه به اینکه اتحادیه جهانی برنامه ای برای برگزاری مسابقات ابلاغ نکرده، کادر فنی روی تمرینات اشراف ندارد اما به محض آنکه مسابقه ای در پیش باشد روی تمریناتمان نظارت خواهد کرد.

پدیده سال گذشته کشتی آزاد کشور خاطر نشان کرد: من در خانواده ای ورزشی به دنیا آمده ام. خواهرم قهرمان آسیا شده و مدال برنز جهان را در کشتی آلیش به دست آورده است. به زودی وارد سن 20 سالگی می شوم و امیدوارم تا چهار المپیک دیگر بتوانم کشتی بگیرم به شرط آنکه خودم را در شرایط زندگی سالم و بی حاشیه قرار دهم.

گفت و گو از: احمد دباغ