جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

شطرنج در انتظار رهایی از رنج

انتخابات چند فدراسیون از جمله تیر اندازی، شطرنج و ژیمناستیک را پیش رو داریم و در این مقوله نگاه ما به طور ویژه به شطرنج است.

انتخابات فدراسیون دوچرخه سواری برگزار شد حالا این انتخابات چه معجونی از کار در آید نمی دانیم فقط امیدوار هستیم چهره های نا آشنایی که در زین دوچرخه طلایی کشور نشسته است بداند که در این ورزش چه بوده ایم و به کجا رسیده ایم؛ حالا در هفته پیش رو منتظر انتخابات یک فدراسیون پرحاشیه دیگر پیش رو داریم فدراسیون شطرنج که طی چند سال اخیر دچار رنج و مصایب زیادی شده است یکبار کاندیدا های ریاست غربال شده اند یکبار انتخابات به کلی بهم خورد و حالا در مناسبتی جدید چشم ها به دست مسوولان ورزش کشور دوخته شده تا حداقل شطرنج را در این  روز های پایانی کار وزارت ورزش به سامان برساند.

شطرنج در کشور ما پیشینه افتخارات زیادی را رقم زده است مردانی چون سالور، هرندی و... تلاش های زیادی برای سرپا ماندن این ورزش کرده اند و اگر بخواهیم مدال هایی که نوجوانان و جوانان زیادی که از آوردگاه های مختلف سید کرده اند شمارش کنیم شاید در یک گونی هم جای نگیرد و دریغا که امروز انقدر مشکلات در ورزش شطرنج ریشه دوانده که فردی از راه می رسد و ادعای تملک و فروش ساختمان فدراسیون و هتل ورزش را می کند نمی دانیم طی این همه سال چگونه این بنا بین زمین و آسمان معلق مانده و اگر فدراسیون صاحب و مسوولی داشت دیگر درجریان مسابقات قهرمانی آسیا برق نمی رفت و ابروی ورزش ایران را به سخره نمی گرفت. تا کی باید چشم به دست فلان شرکت اینترنتی بدوزیم تا دل بسازاند  و مشکل فدراسیون و ساختمان پر درآمد را حل کند.

درشرایط به استقبال انتخابات روز چهارشنبه می رویم که چهار نامزد ابراهیم مداحی، حسن تامینی، رضا فراهانی شیرین آبادی بخت آزمایی خواهند کرد این در حالی است که بعضی از آقایان در ورزش از جمله شطرنج کارنامه قابل دفاعی ندارند و حالا با کدام شمع مدیریتی برای گرفتن کرسی ریاست دورخیز کرده اند.

نویسنده: رضا اسماعیلی