شنبه یکم اردیبهشت ماه
تنیس بین المللی جوانان در یک نگاه

کیفیت فنی و تبادلات فرهنگی

مسابقات تنیس بین المللی جوانان زیر 18 سال تجربه تازه و جالبی برای ورزش غیر والیبالی در ارومیه میزبانی این شهر ورزشی شرایطی را به فراهم آورد تا زمین ورزشگاه شهید باکری مجهز به یک کورت بین المللی شده است.

آورده ی مسابقات بین المللی سوای کمک به زیرساخت های مورد نیاز در اقصی نقاط کشور در ابعاد بین المللی نیز بازتاب های ارزشمندی خواهد داشت وقتی که یک دختر تنیسور به تنهایی از کشور دانمارک به این سوی ایران می آید با ورزشکاران دیگر از کشور های چک، ترکیه، لبنان و... با هزینه شخصی به ایران می آیند اگر بهره برداری بهینه از حضور این جوان ها شود می توانند بازتاب گسترده ای داشته باشد به هر روی 78 بازیکن از شش کشور ایران، المان، بلژیک و کشور هایی که در بالا قید کردیم یک هفته در شهر ارومیه پیکار کردند در نهایت علی یزدانی بازیکن جوان و خوش استیل شهر جاجرم خراسان شمالی به قهرمانی رسید او در دیدار پایانی دو بر یک کیان کاظمی بازیکن ایرانی المانی را شکست داد یزدانی و کاظمی هردو از سال آینده با دنیای جوانی خداحافظی می کنند و وارد مسابقات فیوچرز در بخش بزرگ سالان می شوند.

در بخش دختران نیز مشکات الزهرا صفی به مقام نخست رسید و مبین پولاد از ترکیه دوم شد 22 بازیکن خارجی در این رقابت ها با حریفان ایرانی بازی کردند از نگاه ما در شرایط کنونی سوای کیفیت فنی شرکت کنندگان دوستی و مودت و تبادلات فرهنگی می تواند درس اول میزبانی تورنمنت های بین المللی باشد این نکته ای است که مهدی علی نژاد معاون وزارت ورزش نیز در ایین پایانی مسابقات به آن اشاره کرده است.

سرداور مسابقات امین مهدویان و حامی مالی مسابقات شرکت تیباکس بودند و داوود عزیزی رییس فدراسیون نیز در فینال مسابقات حضور پیدا کرده است.

نویسنده: ج_دوستدار