شنبه یکم اردیبهشت ماه
لیگ جهانی از نگاهی دیگر

رکورد زایتسف را کی می شکند؟!

لیگ ملت های والیبال دنیا در شرایطی در ریمینی ایتالیا ادامه دارد که سه تیم برزیل، لهستان و روسیه با سه برد وشش امتیاز در صدر جدول قرار دارد.

براساس آمار ارائه شده دو هلندی امتیاز آورترین مسابقات معرفی شده اند نیمر عبدالعزیز در بخش آقایان و ماگ دالنا در بخش بانوان به ترتیب با 54 و 66 امتیاز پیشتاز انفرادی بهترین ها هستنددر بخش آقایان ماکسیم میخایلوف با 46 و بازیکن تازه از راه رسیده ژاپنی تاکاشی با 42 امتیاز در رده های دوم و سوم قرار دارند.

نیمر عبدالعزیز و تیم هلند در ساعت 14:30 مقابل تیم ملی کشورمان قرار می گیرد این تیم روی کاکل همین بازیکن مسلمان آفریقایی می چرخد عبدالعزیز پاسوری عالی و یکی از بهترین پشت خط زن های جهان است که در لیگ ایتالیا بازی می کند.

در تیم ایران امیرغفور و صابر کاظمی در مسابقه و ژاپن پیکار با روسیه به ترتیب با 15 و 18 امتیاز سرآمد مهاجمان بودند.

دیروز صابر کاظمی و امیرحسین اسفندیار(14) در رویا رویی با غول های روسی گوشه هایی از شایستگی های نسل جوان والیبال را به رخ کشیدند و از قضا میثم صالحی و آرمان صالحی هم عملکرد قابل تاییدی داشتند.

براساس آمار درج شده در سایت فدراسیون جهانی ویلفردو لئون بازیکن کوبایی تیم ملی لهستان با 13 سرویس موفق رکورد دار شد او حدنصاب نیشیدا ژاپنی را ارتقا داد که در لیگ جهانی دوره قبل با هفت سرویس بهترین بود اما ایا از نظر قدرت و سرعت سرویس کسی می تواند رکورد زایتسف را بشکند او با 134 کیلومتر در ساعت  بشکند؟ پیش از این ساوانی از ایتالیا گوروزر از المان با 126 کیلومتر سرعت در ساعت بهترین سرویس زن های جهان بودند.

نویسنده: جمشید حمیدی