شنبه یکم اردیبهشت ماه
نیم نگاه

شکار روباه و اسلحه شیر

تیم ملی فوتبال ایران فردا عازم منامه می شود. شهری که اگر چه دوستداران ایران فراوان دارد، ولی برای فوتبال ما خاطرات خوشی را از خود به یادگار نگذاشته است. ما فوتبال را به عنوان یک وسیله تفاهم و دوستی با ملت ها به ویژه در منطقه خلیج فارس می دانیم ولی در عین حال نسبت به سرنوشت تیم ملی کشورمان حساس و دقیق هستیم.

اردوی چندروزه در جزیره کیش شرایط را برای تطابق آب و هوایی بازیکنان ما فراهم آورده است و فکر می کنیم که یکی از اقدامات خوب فدراسیون ما برپایی تمرینات اردویی در جزیره گرم کیش بوده باشد.

خوشبختانه سرمربی تیم ملی فوتبال هم این نگاه را دارد. در اردوی کیش شرایط تیم ملی را ارتقا خواهد داد. البته نبود بازی های تدارکاتی مناسب از نقاط ضعفی است که ما داشته ایم ولی آنچه که در برهه کنونی باید بر آن استوار باشیم، عزم ملی و اراده راسخ بازیکنان فوتبال ماست که امروزه به لطف هنر و استعداد ذاتی خود بخش عمده ای از فوتبال اروپا را به تسخیر در آوردند. از این جوانان فقط انتظار داریم که با درک موقعیت با جانفشانی لازمه که در وجود ایرانی ها نهفته است، بهترین تلاش ها را برای باز گشتن به سطح اول فوتبال آسیا به خرج دهند. از نگاه ما عراق کنونی و بحرین نمی توانند سد راه فوتبال ملی ما باشند اما برای شکار روباه باید اسلحه شیر داشت و نباید هیچ حریفی را دستکم گرفت و از همه مهمتر حفظ شرایط روحی و تمرکز برای مقابله با دسیسه هایی که معمولا در فوتبال منطقه علیه ایرانیان وجود دارد، می تواند سلاح واقعی تیم ملی و پادزهری برای همه تیرهای زهرآگینی باشد که شاید از هر سو به طرف فوتبال ما نشانه گرفته شده باشد.

نویسنده: رضا اسماعیلی