شنبه یکم اردیبهشت ماه
گزارش اختصاصی/کیش

امضای تفاهم نامه فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد کیش

فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد تجاری کیش تفاهم نامه‌ای را امضا کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی البرزورزشی، تفاهم نامه ساخت کمپ برای تیم‌های ملی فوتبال ایران در جزیره کیش بین فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد تجاری کیش با حضور جعفر آهنگران رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس فدراسیون فوتبال و دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی بزرگسالان امضا شد.

 

در این جلسه احسان قاضی‌زاده هاشمی و مهدی فروردین نمایندگان مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از مسئولان جزیره کیش حضور داشتند.

محمد مهدی فروردین در حاشیه مراسم امضای تفاهم‌نامه بین فدراسیون فوتبال و منطقه آزاد کیش برای ساخت کمپ تیم‌های ملی فوتبال اظهار داشت: امروز به کیش آمدیم تا هم از افرادی که بستر را برای اردوی آماده‌سازی تیم ملی فوتبال فراهم کردند تشکر کنیم و هم پیام نمایندگان مجلس را به بازیکنان و مربیان تیم ملی برسانیم که حامی تیم ملی و منتظر خبرهای خوبی هستیم.

وی درباره میزان امیدواری‌اش به صعود تیم ملی به مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی گفت: همیشه به این تیم امیدوار بوده‌ایم زیرا تیم ملی ایران به نوعی در آسیا اقتدار لازم را به دست آورده و هیچ جای نگرانی نیست. شاید نگرانی‌ها به این خاطر باشد که میزبانی را از ما گرفتند و در حق تیم ملی اجحاف شد اما به این معنی نیست که به خاطر این اتفاق از تیم ملی مان ناامید باشیم.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اطیمنان داریم تیم ملی بازیکنان باکیفیت و انگیزه لازم را دارد. وقتی صحبت ملی می‌شود بازیکنان همه کمبودها، نارسایی‌ها و ناملایمتی‌ها را کنار گذاشته و با تمام وجود برای سربلندی تیم ملی و کشورمان تلاش می‌کنند. از صمیم قلب آرزو سربلندی تیم ملی را داریم و خیلی امیدوار هستیم به راحتی صعود کنند. این موضوع را در وجود بازیکنان می‌بینیم.

فروردین درباره اینکه با توجه به سابقه مربیگری‌اش در فوتبال کدام پست‌های تیم ملی را در دیدارهای پیش رو قوی می‌بیند، توضیح داد: الحمدالله بازیکنان خط حمله ما در هر لیگی بازی کرده اند هم آقای گل کشورهایی شده اند که فوتبال در خون آن کشورها است و هم حرف برای گفتن در فوتبال دارند اما اعتقاد دارم ما تیم هستیم و بیشتر از اینکه بخواهیم به فرد متکی باشیم، به تیم مان متکی هستیم. اطمینان دارم همه در قالب یک تیم و صدای واحد برای سربلندی کشورمان تلاش می‌کنند و با موفقیت از این رقابت‌ها خارج می‌شوند.

وی درباره اختلاف 32 میلیاردی فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش در بودجه ای که سازمان برنامه و بوجه برای فدراسیون در نظر گرفته است، عنوان کرد: سازمان برنامه و بودجه با توجه به رایزنی‌های شخص فدراسیون به این مجموعه کمک کرده که این کمک صرفا در جهت حمایت از تیم ملی فوتبال بوده است. نمایندگان مجلس هم در کمیسیون تلفیق این رایزنی‌ها را انجام دادند. فوتبال بخش اعظمی از مخاطبان را در جامعه به خودش جلب کرده و امروزه دغدغه همه مردم است.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار داریم وزیر ورزش این حق را به فدراسیون فوتبال بدهد و این پول را جای دیگری هزینه نکند. 

فروردین درباره اینکه وزارت ورزش مدعی است 20 میلیارد تومان به فدراسیون فوتبال اختصاص یافته است، گفت: بیست میلیارد هم امروز ابلاغ شده و این اتفاق می‌افتد. 32 میلیارد تومان دیگری که از آن صحبت می‌شود حق فدراسیون فوتبال است زیرا می‌دانید با وجود زحمات بازیکنان در دوره‌های گذشته تاکنون پاداش آنها پرداخت نشده است. انتظار می رود این مبلغ در خود فدراسیون برای توسعه زیرساخت ها، پرداخت دستمزد مربیان و اعزام تیم هزینه شود. آن مبلغ 52 میلیارد تومان صحت دارد. 

 

خبرنگار: حامد قاسمی عارف