جمعه سی و یکم فروردین ماه

بدون مسابقه در انتظار مسابقه

اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان، خوب بد یا مفید وکم اثر به پایان رسید.

سفر به بحرین آغاز شد. رقبا یکی پس از دیگری وارد بحرین می شوند.هر کدام از رقبا با تدابیر خاص خودشان آماده مرحله حساس بازی ها هستند.

در این میان تدابیر وبرنامه تیم ملی  فوتبال یک اردوی چند روزه در کیش وانجام چند جلسه تمرین بود وبس.

به این نکته توجه کنید،تدابیر تیم  ملی فوتبال کشورمان جهت شرکت در این ازمون نفس گیر اردوی چند روزه وانجام چندین جلسه تمرین  خلاصه شده است.

دردنیای تیمداری و آماده سازی به این نحو برای تیمی که به دنبال راهیابی به جام جهانی کافی و کامل نمی نماید.

یک جلسه تمرین یا صد جلسه تمرین برای آمادگی وهماهنگی یک تیم کافی نیست. لازمه آمادگی انجام بازی تدارکاتی است.یک بازی وانجام یک مسابقه آن هم در حد دوستانه و حتی با یک تیم باشگاهی ارزش صد نوبت تمرین را دارد.

انجام مسابقه مروری است بر تاکتیک های تیمی که در تمرین دیکته شده است. انجام بازی دوستانه بحث هماهنگی و پیدایش انسجام تیمی را قوت و پررنگ خواهد ساخت و بازی تدارکاتی این فرصت را به مربیان خواهد داد تا به میزان قدرت وضعف و تاریک و تاکتیک پذیری تیمش آگاهی یابد.

متاسفانه تیم ملی فوتبال کشورمان بدون هر گونه مسابقه تدارکاتی عازم بحرین شد تا درانتظار مسابقه اصلی و مسابقه ای که برای فوتبال ما نقش کلیدی را دارد لحظه شماری کند.

بر این اندیشه هستیم تا بار دیگر به جام جهانی صعود کنیم. در بحرین به دنبال ارزوهای فوتبالی خود هستیم. اما ...

در بحرین نیاز است تا برای کسب مجوز صعود به جام جهانی از چهار مسابقه پیش رو چهار پیروزی کسب شود.

چهاربازی با کامبوج، هنگ کنگ،عراق و بحرین باید ۱۲ امتیاز کسب شود. طبیعتا سخت و دشوار خواهد بود، مگر آنکه بازیکنان تیم ملی بر اساس غیرت تیمی و به صورت آتش به اختیار نتایجی را رقم بزنند که به طور معمول از تیم های ایرانی بر می آید.

نویسنده: اکبر عزیزی