جمعه دهم فروردین ماه

نشست دبیر کل کمیته ملی المپیک افغانستان و رئیس فدراسیون تنیس ایران

نشست دبیرکل کمیته ملی المپیک أفغانستان با رئیس فدراسیون تنیس و مدیر توسعه فدراسیون جهانی در غرب آسیا و آسیای میانه با هدف ایجاد تفاهم نامه همکاری و تبادل نظر با حضور عبدی افتخاری عضو هیات اجرایی و فرید فتاحیان مدیر بین المللی کمیته در محل فدراسیون برگزار شد .

داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس در خصوص نشست با دکتر محمود یونس دبیرکل کمیته ملی المپیک افغانستان اظهار داشت : در این جلسه بحث و بررسی پیرامون أموزش مربیان تنیس کشور دوست ‌‌و همسایه صورت گرفت و مقرر شد همکاری دوجانبه فدراسیون ها در امور آموزش زیر نظر ITFصورت گیرد.

رئیس فدراسیون تنیس ادامه داد : در قالب اولین همکاری بین دو کشور تعدادی از مربیان تنیس افغانستان در ایران ، آموزش های تئوری و عملی را سپری کنند و از تجارب تنیس ایران برای ارتقا خود بهره ببرند .

همچنین محمود یونس دبیر کل کمیته ملی المپیک افغانستان هدف از این نشست را ایجاد تفاهم نامه کمیته های ملی المپیک ایران و افغانستان و تبادل نظر با فدراسیون های ایران دانست و توضیح داد : خوشبختانه جلسات مختلف و مفیدی را در ایران گذراندیم که می تواند در ارتقا ورزش افغانستان مفید باشد .

وی از ملت ایران به عنوان یک ملت بزرگ و فهیم یاد کرد و گفت: ایرانی ها همیشه حامی افغانستان بوده اند و بدون شک از ظرفیت ورزش این کشور هم استفاده می کنیم .

محمود یونس تصریح کرد : ایران در رشته تنیس ظرفیت بالایی دارد که تلاش می کنیم مربیان خود را برای آموزش اعزام کنیم تا زمینه پیشرفت این رشته در افغانستان فراهم شود .