جمعه دهم فروردین ماه

تایسون ایرانی در جست و جوی طلا

در حالی که شاهین موسوی بوکسور المپیکی ایران مدال برنز وزن 57 کیلوگرم آسیا را به خود اختصاص داده است شامگاه امروز دو بوکسور جون و جسور ایرانی در رینگ دبی برای کسب مدال طلا با حریفان قدر خود پیکار خواهند کرد.

در وزن 60 کیلوگرم دانیال شه‌بخش بوکسور المپیکی ایران در تقابل با واریندر سینگ از هند با شایستگی تمام به پیروزی رسید تا با کسب سومین پیروزی در میدان آسیایی، فینالیست این رقابتها شود.

بدین ترتیب دانیال عصر امروز در دیدار پایانی اردنبات از قرقیزستان را پیش رو خواهد داشت اما میثم قشلاقی پدیده بوکس ایران در وزن 81 کیلوگرم با ارکین عادیلبک قرقیزستانی مبارزه کرد و در هر سه راند قدرت خود را به حریف دیکته کرد و با حساب چهار بر یک پیروز این میدان لقب گرفت.

تایسون ایرانی برای کسب مدال طلا روزمتوف دیلشودبک از ازبکستان را در پیش دارد.

نا گفته نماند که در وزن به اضافه 91 کیلوگرم پوریا امیری با کامشیبک کنکابایف قزاقستانی به رقابت پرداخت و علی رغم تلاش فراوان شکست خورد و به مدا برنز رضایت داد بدون تردید نسل جدید بوکس ایران با اردو های هرچند گذرا ولی تمرینات مستمر و جدی کم کم پا جای پای صاحب نامان گذشته این ورزش می گذرد زمانی که بوکس ایران با نام هایی چون هامبارسومیان، ناصر آقایی، جبار فعلی، ابراهیم زاده، ایلوش عباسی، بحری و... در آسیا آقایی می کرد و امیدواریم امروز بچه های رینگ بتوانند بعد از سال ها برق طلا را در اردوی غبار گرفته دو سه دهه اخیر این ورزش جلی ببخشند.

نویسنده: پیام محرمی