جمعه دهم فروردین ماه

هشدار داورزنی نسبت به فضای مجازی

رییس فدراسیون والیبال در بازدید از اردوی تیم ملی بانوان ضمن بر شماردن برنامه های این تشکیلات برای رشد والیبال بانوان به یک نکته ظریف اشاره کرد و آن حضور برخی از بازیکنان در فضای مجازی است فضایی که مانند شمشیر دولبه در مسیر ورزشکاران سراسر دنیا قرار گرفته و مخاطرات فراوانی را به وجود آورده است

داورزنی گفت: محل دیده‌شدن والیبالیست‌ها لیگ ملت‌ها و مسابقات معتبر جهانی است. توانایی‌های حرفه‌ای دختران والیبالیست ایران هم در چنین عرصه‌ای که صدها میلیون بیننده تلویزیونی دارد، قابل دیده ‌شدن است.

رئیس فدراسیون والیبال ادامه داد: جبران عقب‌افتادگی دیده‌شدن در فضای مجازی باعث به خطر افتادن آینده حرفه‌ای بازیکنان و گم کردن مسیر پیشرفت می‌شود. اگر به دنبال دیده‌شدن هستید راهش حضور غیرمسئولانه در فضای مجازی نیست که هم به خود و هم به والیبال کشور آسیب بزنید. این حضور باعث ایجاد سد می‌شود. البته بحث من همه شما نیست بلکه منظورم افرادی است که به عنوان والیبالیست در فضای مجازی حضور غیرمسئولانه دارند.

وی گفت: بدانید که تک‌تک ما نسبت به انجام وظیفه‌مان در جامعه مسئول هستیم و اگر چنین احساس مسئولیتی نداشته باشیم، در مسیر رشد قرار نداریم. کسی که پیراهن تیم ملی را برتن می‌کند در قبال جامعه، هم‌تیمی و دیگران مسئول است. باید بدانیم شأن و شخصیت ما چیست و چطور می‌خواهیم خود را در جامعه معرفی کنیم. به توانمندی دختران والیبال ایران باور دارم و اگر این توانمندی به سمت قله‌های افتخار سوق داده شود، مطمئناً ذهنیت بازیکنان درگیر حاشیه و فضای مجازی نخواهد شد.