شنبه یازدهم فروردین ماه

فواید تای چی بر روی سلامتی

ورزش تای چی به حفظ قدرت ، انعطاف پذیری و تعادل کمک میکند.

 تای چی اغلب به عنوان "مراقبه در حال حرکت" توصیف می شود ،  شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد تای چی در درمان یا جلوگیری از بسیاری از مشکلات سلامتی نقش دارد.  و همه می توانند این ورزش را شروع کنند حتی اگر در وضعیت جسمانی و روحی مناسبی نباشند.

 در این ورزش حرکات آرام و بدون مکث هستند که از حرکات حیوانات برگرفته شده است - به عنوان مثال ، "مرغ ماهیخوار سفید بال های خود را باز می کند،  هنگام حرکت ، نفس عمیق و طبیعی می کشید و توجه خود را - مانند برخی از انواع مراقبه - بر احساسات بدن متمرکز می کنید.  تای چی از چند جنبه با سایر ورزش ها متفاوت است.  حرکات معمولاً بصورت دایره ای بوده و هرگز اجباری نیستند ، عضلات بیش از آنکه دچار تنش شوند شل هستند ، مفاصل کاملاً کشیده یا خم نشده و بافتهای همبند کشیده نشده اند.  از تای چی همگان میتوانند بهره ببرند، حتی افرادی که روی صندلی های چرخدار هستند و یا جراحی انجام داده اند.

 گرچه تای چی آهسته و ملایم است ، اما باعث تناسب اندام - قدرت عضلانی ، انعطاف پذیری ، تعادل خواهد شد .

 قدرت عضلانی: تای چی می تواند هم قدرت پایین تنه و هم قدرت بالاتنه را بهبود بخشد. 
تای چی هر دو اندام تحتانی و فوقانی و همچنین عضلات اصلی پشت و شکم را تقویت می کند.

 تعادل : تای چی تعادل را بهبود می بخشد بر اساس باور عمومی - توانایی درک موقعیت بدن فرد در محیط - با افزایش سن کاهش می یابد.  تای چی از طریق تقویت نورون های حسی در گوش داخلی و گیرنده های کششی در عضلات و رباط ها به حفظ تعادل بدن در سنین بالا کمک میکند.  تای چی همچنین قدرت و انعطاف پذیری عضلات را بهبود می بخشد ، برخی مطالعات نشان داده اند که ورزش تای چی به کاهش ترس ناشی از زمین خوردن در صورت عدم تعادل در سنین بالا کمک می کند.
نویسنده: مریم رحیمی