جمعه دهم فروردین ماه

پایان یک حسرت سیزده ساله

تیم خوش ترکیب سایپا با نمایش بازی های تهاجمی و حضور همیشگی در جمع صدرنشینان توانست سرانجام سکوی قهرمانی فوتبال لیگ برتر جوانان تهران را در این فصل به نام خود ثبت کند.

سایپا در حالی در آخرین هفته به لطف تفاضل گل بهتر بالاتر از رقیب پرطرفدار و قدیمی یعنی استقلال بایستد که سیزده سال در حسرت تصاحب جام قهرمانی به سربرده بود. مرتضی صادقی با سرمربیگری سایپا اما به این حسرت نارنجی پوشان پایان بخشید تا بار دیگر نشان دهد که از توان و قدرت ارزشمندی برای آموزش و پرورش در سطح فوتبال پایه برخوردار است و قهرمانی های او با تیم های داماش و پیکان نیز در سال های گذشته گویای کاربلدی این چهره خوشنام و تلاشگر است.

نگاهی گذرا به چند و چون این فصل پیکارهای فوتبال لیگ برتر جوانان تهران حکایت از آن دارد که سایپا در شرایطی به قهرمانی دست یافت که راه سخت و دشواری را پشت سر گذاشته و رقابتی نفسگیر به ویژه با تیم های استقلال و پیکان داشته است.

ضمن آنکه از بازی جوانمردانه کیا در آخرین روز برابر پیکان نباید غافل بود که با شکست دادن پیکان با نتیجه 5 بر 4، نقش مهم در سرنوشت قهرمانی داشت. برای آنکه به پرونده این فصل فوتبال لیگ برتر جوانان تهران نگاهی داشته باشیم. از صادقی پرسیدیم کدام تیم یا بازیکن را می توان پدیده از فصل به شمار آورد، گفت:  تمام رکوردها به نام سایپا بود و همچنین سعید سحرخیزان آقای گل این فصل که او هم از تیم سایپا است.

نویسنده: محمود شهباز