پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه

آقای وزیر،شما در ایجاد مشکلات استقلال شریک هستید!

استقلال سال های متمادی است که حال و روز خوشی دارد. نگاه یک سویه ، تحمیلی و نامتناسب وزیر ورزش به این ناملایمات دامن زده که شمه ای از آن در متن  استعفا اعضای هیات مدیره استقلال بدان اشاره شده است.

در حالی که اخبار ورزش متوجه بازیهای تیم ملی فوتبال و رقابتهای  مهم والیبال  در ایتالیا‌ است ،انتشار خبر استعفا سه عضو هیات مدیره استقلال همه را متحیر و متعجب کرد.

ظاهرا کار تا بدان حد بغرنج  و مشکل ساز شده که این نفرات درنگ‌را جایز ندانسته و عطای کار را در این مقطع از زمان  به‌لقایش بخشیدند و از مناصب خود کناره گیری کردند!

عدم‌پذیرش استعفا از سوی وزیر ورزش هم‌اقدام‌منطقی نیست.

افرادی که به دلیل اختلافات متعدد توانایی گشایش گره های جورواجور استقلال را ندارند،چرا باید در جلسات صوری هیات مدیره کنار هم بنشینند؟

بارها گفتیم و تکرار کردیم که نگاه جناحی ،رفاقتی و یکسویه در مدیریت دو تیم استقلال و پرسپولیس با بن بست مواجه می شود و مشکل ساز می شود.

متاسفانه هیچگاه در این زمینه تفکر آگاهانه و مدبرانه وحود تداشته و استقلال بیش از همه از این دیدگاه غلط رنج برده است.

سلطانی فر را باید سرآمد مدیران ورزش کشور دانست که به دلیل گماردن افراد ناهماهنگ و غیر متخصص درهیات مدیره استقلال بیشترین خسارت را‌ به این تیم پرهوادار وارد کرده است.

دیروز وزیر ورزش در جزیره کیش از مخالفت وزارت با استعفا اعضا هیات مدیره استقلال خبر داد و تصریح کرد با این نفرات جلسه خواهد داشت.

آقای سلطانی فر، شما و معاون وزارت در این زمینه در زمره مقصران اصلی قلمداد می شوید که این شرایط را در استقلال ایجاد کرده اید.

در متن استعفا سه عضو هیات مدیره صراحتا به ضعف  اجرایی و مدیریتی  مددی اشاره شده و از ابهام در هزینه های مالی سخن به میان آمده است.

صاحب این قلم به صحت  وسقم ادعای اعضا مستعفی کار ندارد(این ادعا باید با حسابرسی و وارسی صورتهای مالی مورد واکاوی قرار گیرد).

اما حقیر بر این نکته پافشاری دارم که افراد ناهمگون و ناهماهنگ نباید کنار هم باشند،چرا که این تفکرات به اساس کار و مدیریت یک‌ مجموعه خدشه جدی وارد می کند.

لذا انتظار  می رود وزارت ورزش از تحمیل عقاید خود به اعضا خود داری کرده و با بررسی جوانب امر تصمیمی عقلایی برای استقلال  بگیرد.

این حداقل انتظار هواداران‌استقلال از وزیر ورزش است تا عملکرد غلط گذشته را پاک کند و در روزهای پایانی دولت و وزارت ورزش ،اقدامی شجاعانه بگیرد و حرکتی به یادگار بگذارد.

نویسنده: احمد میرزاییان