پنجشنبه نهم فروردین ماه
کارنامه ی موفق تیم ملی بوکس

مظاهری: شه بخش و قشلاقی ستاره بودند

تیم ملی بوکس ایران که با 8 بوکسور در رقابت قهرمانی آسیا شرکت کرده بود دو مدال نقره و دو مدال برنز به دست آورد.

در وزن 52 کیلوگرم امید احمدی صفا یک پیروزی مقابل کویت به دست آورد و با قبول شکست در تقابل با مشتزن قرقیزستانی از دور رقابتها کنار رفت.

در وزن 60 کیلوگرم دانیال شه بخش با برتری مقابل بوکسورهایی از قزاقستان، کویت و هند فینالیستو شد و در دیدار نهایی مقابل حریف نامدار مغولستانی شکست خورد و به مدال نقره رسید.

اشکان رضایی در وزن 64 کیلوگرم در نخستین گام رو در روی بوکسور قدرتمند قزاقستانی قرار گرفت و با نتیجه نزدیک 3 بر 2 شکست خورد.

در 69 کیلوگرم مسلم مقصودی با بوکسور پرافتخار هندی مبارزه کرد و در یک بازی نزدیک نتیجه را واگذار کرد.

سید شاهین موسوی در وزن 75 کیلوگرم به دلیل قرار گرفتن در سید دو پس از یک دور استراحت به مصاف بوکسور جنگنده تاجیکستانی رفت و به پیروزی دست یافت. او در نیمه نهایی به بوکسور قزاقستانی شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.

میثم قشلاقی در وزن 81 کیلوگرم عملکرد بی نظیری داشت و با برتری مقابل بوکسورهایی از هند، قزاقستان و قزقیزستان به فینال رسید.

تایسون ایرانی در دیدار نهایی علی‌رغم برتری محسوسی که به حریف داشت با رای داوران بازنده شد و به مدال نقره دست یافت.

احسان روزبهانی کاپیتان تیم ملی بوکس در وزن 91 کیلوگرم با ناک اوت بوکسور کویتی کار خود را آغاز کرد اما با شکست مقابل واسیلی لویت اسطوره بوکس قزاقستان از دور مسابقات کنار رفت.

اما پوریا امیری در سنگین وزن برای نهایی کرد مدال برنز بوکسور اماراتی را در پیش داشت که بوکسور رقیب به بهانه مصدومیت از این مبارزه انصراف داد تا مدال پوریا قطعی شود.

امیری در نیمه نهایی از بوکسور قزاقستانی شکست خورد و صاحب مدال برنز شد.

با این تفاسیر تیم ایران 10 پیروزی مقابل کویت (3 بار)، قزاقستان (2 بار)، هند (2 بار)، تاجیکستان، قرقیزستان وامارات کسب کرد.

این تیم با کسب دو نقره و دو برنز پس از سال 2002 بهترین نتیجه بوکس ایران در قهرمانی آسیا را کسب کرد؛ ضمن اینکه از زمانی که رقابتها با شیوه سیدبندی قرعه کشی شد، بوکس ایران تا پیش از امسال هیچ فینالیستی نداشت.

شاگردان استکی امروز به ایران برمی گردند.

نگاه کارشناس...

علی مظاهری کاپیتان سابق تیم ملی بوکس در گفت و گو با البرز ورزشی عملکرد بوکسور های ایرانی را در آن سوی آب های خلیج فارس قابل قبول ارزیابی کرد وی گفت: چندسالی بود که بوکس ما در سایه تک مدال ها قرار داشت اما بعد از بازی های 2014 اینچئون که دو فینالیست و یک مدال برنز به ارمغان آورده بودیم اینبار ورزشکاران ما درخشیدند و کارنامه قابل قبولی ارائه دادند.

علی مظاهری اضافه کرد: عملکرد کادر فنی تیم مثبت بود چراکه برای ارزیابی یک تیم باید نتایج آنان را در مسابقات رسمی ارزیابی کرد.

کارشناس بوکس در پاسخ به البرز ورزشی که به اعتقاد وی ستاره های تیم ایران چه کسانی بودند گفت: به نظر من شه بخش و قشلاقی خوش درخشیدند ولی ستاره تیم ما قشلاقی بوکسور اهل خراسان بود که در نخستین حضور خود بوکسور های قدرمتند هند، قزاقستان، قرقیزستان را شکست داد و مورد توجه قرار گرفت وی از این پس شناخته شده روی رینگ می رود و باید بداند برای تداوم لازم است که تلاش مضاعف به عمل آورد

نویسنده: عباس اسماعیلی