سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه

بازیار: به دنبال میزبانی آسیا در سرخس هستیم

علی بازیار رئیس کمیته کشتی های سنتی: در صدد میزبانی مسابقات آسیایی یا بین المللی این رشته در شهر سرخس هستیم.

پس از اینکه مسابقات آلیش کلاسیک را اسفند ۹۹ در تهران برگزار کردیم، بنا به درخواست جامعه این ورزش از استان های مختلف سعی کردیم مسابقات کشتی آزاد آلیش را هم در شهرستان سرخس استان خراسان رضوی در دستور کار قرار دهیم. به همین منظور برنامه ریزی لازم انجام و این مسابقات طی روز های ۷و ۸ خرداد به همت هیات کشتی استان و شهرستان یاد شده برگزار شد.
علی بازیار در همین رابطه به البرز ورزشی گفت :  ۱۸ تیم از سراسر کشور در این مسابقات حضور پیدا کرده بودند البته برخی از استان ها به دلیل شرایط خاص جوی و  امکان حضور در مسابقات را پیدا نکردند با این وجود رقابت های تنگاتنگی بین مدعیان ایجاد شد که در نهایت تیم های خراسان رضوی با ۸۸ امتیاز، تهران با ۸۷ و گلستان با ۸۶ امتیاز سکوهای اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. این مسابقات بازتاب خیلی خوبی برای کشتی آلیش و شهرستان سرخس داشت بطوری که اغلب مسئولین این شهر به کمک آمدند و با یک بسیج عمومی مسابقات را برگزار کردیم.
وی ادامه داد: منتظر اعلام برنامه های اتحادیه جهانی هستیم تا زمان و مکان قطعی برگزاری مسابقات جهانی را اعلام کنند تا ما با تمام قدرت در این مسابقات حضور پیدا کنیم. همچنین صحبت هایی را با مسئولین شهر سرخس انجام دادیم و این بزرگواران موافقت خود را با میزبانی رقابت های آسیایی و یا حداقل مسابقات آلیش کشورهای همزبان را به ما اعلام کردند که در نظر است به همین منظور مکاتباتی را با اتحادیه جهانی و کنفدراسیون آسیا داشته باشیم تا در صورت امکان میزبان این مسابقات باشییم.
وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود در خلال مسابقات سرخس اقدامات مثبتی نیز انجام گرفته است. اظهار داشت: خوشبختانه مسئولین شهر سرخس به واسطه برگزاری مسابقات بازسازی و تعمیرات سالن ۱۲۰۰ نفری استان را انجام داده بودند که این مکان می تواند از این پس مورد استفاده ورزشکاران سرخس و حتی استان قرار گیرد. کمک نقدی به هیات کشتی استان وقول اهدای دو تخته تشک از سوی مدیر کل به شهرستان، قول اشتغال دو قهرمان ملی و اشتغال رسمی یکی دیگر از کشتی گیران از جمله اقداماتی بود که مسئولین سرخس وعده آن را دادند.

وی در پایان تاکید کرد: این مسابقات از نظر قضاوت بی حرف و حدیث بود و داوران مطرح بدون هیچگونه اعتراض سوت زدند. ضمن اینکه قرار است در آینده و به میزبانی تهران کلاس داوری آلیش هم برگزار شود.
نویسنده: احمد دباغ