جمعه سی و یکم فروردین ماه

یک دختر اسکیت سوار ۱۲ ساله جوانترین المپیکی ژاپن برای المپیک توکیو است

کوکونا هیراکی Kokona Hiraki دوازده ساله با رکوردی  که در پارک اسکیت بانوان بجای گذاشت به جوانترین المپیکی تابستانی ژاپن تبدیل شد. او در مسابقات Dew Tour که آخرین دور انتخابی المپیک توکیو بود مقام پنجم را کسب کرد.

توردیو Dew   سال ۲۰۲۱ انتخابی المپیک برای مردان و زنان اسکیت باز در مسابقات پارک و خیابان بصورت انتخابی برای المپیک برگزار می شود .مبنای سیستم انتخابی المپیک رده بندی کسب شده اسکیت جهانی است که از سوی فدراسیون بین المللی انجام می شود.رقابت‌های اسکیت‌بوردینگ در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۰ در توکیو ژاپن برگزار خواهد شد.چهار رقابت مدالی در این دوره از مسابقات برگزار خواهد شد که شامل رقابت‌های پارک و خیابانی در بخش مردان و زنان خواهد بود.مسابقات اسکیت‌بوردینگ در المپیک ۲۰۲۰ در ورزشگاه شهری آئومی در توکیو برگزار خواهد شد.

آخرین اجرای این بومی هوکایدو ،او را  در رده بندی مقدماتی المپیک زنان در میان اسکیت برد باز های  ژاپنی به مقام سوم رساند.که نتایج مقدماتی سال 2019 را پوشش می دهد. هیراکی که در رده بندی مقدماتی در بین ژاپنی ها چهارم شد. می گوید: "من مثل همیشه از اسکیت سواری لذت می بردم و مثل همیشه عصبی نبودم " قبل از انجام چهار مورد تلاش خوب در روز مسابقه برای رزرو بلیط خود برای بازی ها.او در کنار ساکورا یوسوزومی Sakura Yosozumi اسکیت سوار، که در این مسابقات برنده شد ، به المپیک می رود . Misugu Okamoto دختر ۱۴ ساله که سوم شد و در مسابقات مقدماتی ناکام ماند و پنجمین پیروزی متوالی خود را  از دست داد.

از نظر تشابه سنی رکوردی که هیراکی برای شکستن آن تلاش می کند مثل رکورد یوکاری تاکموتو Yukari Takemoto است .این خانم شناگر ۱۳ ساله بود که در المپیک ۱۹۶۸ مکزیک شرکت کرد.خانم شناگر دیگری به نام هیرکو ناگازاکی Hiroko Nagasaki هم در 11 سالگی برای خود در بازیهای المپیک 1980 مسکو  جا رزرو کرد، اما ژاپن نیز بازی های المپیک مسکو را تحریم کرد( آمریکا، آلمان غربی ژاپن و ایران این بازی‌ها را به دلیل اعزام نیرو از جانب اتحاد جماهیر شوروی به افغانستان، تحریم کرده بودند.) و این خانم در مسابقات شرکت نکرد.اما او یعنی خانم ناگازاکی در المپیک ۱۹۸۴ و۱۹۸۸شرکت داشت.

نویسنده: رحیم رحیم زاده