جمعه دهم فروردین ماه
نیم نگاه

امام خمینی مردی که جهان اسلامی را حیاتی نو بخشید

به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نزدیک شدیم. مردی که بزرگترین انقلاب قرن را رهبری کرد و دنیای غرق در هیاهو و مادیات را با معادلاتی جدید مواجه ساخت.

به سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی نزدیک شدیم. مردی که بزرگترین انقلاب قرن را رهبری کرد و دنیای غرق در هیاهو و مادیات را با معادلاتی جدید مواجه ساخت. این مرد بزرگ حضرت روح الله امام خمینی بود. فردی که تفکر و اندیشه هایش بدون شک تاثیر به سزایی در بیداری و وحدت مسلمانان جهان داشت. رهبری که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلامی را حیاتی نو بخشید.

تفکر و اندیشه امام خمینی(ره)، بدون شک تأثیر به سزایی دربیداری و وحدت مسلمانان جهان داشته است. بنابراین جهان اسلام در عصر حاضر وام دار امام خمینی(ره) و آرمان های والای اوست و هم اوست که اسلام ناب محمدی را در برابر اسلام امریکایی قرار داده است و هم اوست که فریادگر پیوند محکم دین و سیاست و فراخواننده مردم مسلمان برای استقرار حکومت اسلامی است. او، رهبری است که مسلمانان و مستضعفان را در مبارزه علیه ظلم و استبداد یاری کرد و جهان اسلام را حیاتی نو بخشید. او به امت اسلامی وحدت بخشید و جمع پراکنده مسلمانان را به هم پیوند زد و آنان را در برابر دنیای کفر و استکبار متحد ساخت. از این رو، شعاع عالم تاب آن آموزگار بزرگ، هماره راهگشای امت اسلامی و مستضعفان جهان خواهد بود و نیز اندیشه های آن احیاگر بزرگ دین و مصلح اجتماعی، هماره چون چراغی فرا راه نسل های تشنه آزادی و عدالت در سراسر گیتی، و به ویژه جهان اسلام روشنی خواهد بخشید.

امام خمینی انسانی ساده، بی تکلف، پرشور، متعهد و پارسا بود که خدمات ارزشمند ایشان به اسلام و ایران هرگز فراموش نخواهد شد. ویژگی های بارز و منحصر به فرد در ابعاد شخصیتی و نیز سیره عملی ایشان در زندگی سبب می شد که هرگز در مقابل مواضع کشورهای غیرمسلمان احساس ترس و خطر نکنند، به همین خاطر هنوز که هنوز است، امریکا از ایران هراس دارد؛ چرا که می داند ایران همواره شخصیتهای شریف و رادمردی داشته و دارد که در راه اسلام، از هرگونه از جان گذشتگی و فداکاری دریغ نمی کنند.

امروز که حدود سه دهه از رحلت این بزرگمرد تاریخ می گذرد، بیش از همیشه خلاء حضور ایشان را حس می کنیم و انتظار داریم که رهروان واقعی ایشان که در گرو اسلام این دین انسان ساز دارند، بیش از پیش در جهت ترویج افکار والای ایشان گام بردارند و به ویژه وطن اسلامی را برای رسیدن به ایده آل های قرن یاری دهند.

نویسنده: رضا اسماعیلی