چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
والیبال لیگ ملت های جهان_ریمینی

ایران_بلغارستان؛ نبرد با ترکیب اصلی

تیم ملی والیبال ایران بعد از سه روز استراحت فعال از فردا هفته دوم لیگ ملت های جهانی را پی می گیرد این درحالی است که بر اساس گفته یکی از نزدیکان تیم طی دو روز گذشته از 23 گروه اعزامی ایران احساس سرما خوردگی و لرز داشتند که البته چنین شرایطی تقریبا بر همه تیم های شرکت کننده مستولی شده است.

به هر حال دنیای وارونه ای را تجربه می کنیم اما نمی شود دست روی دست گذاشت و تلاش نکرد.

ملی پوشان والیبال ما فردا ساعت 14:30 دقیقه به وقت تهران با کانادا بازی می کند تیمی که همچنان چشم به درایت یک مربی بدون حاشیه به نام گلن هوک دارد و بیشتر بازیکنان اش در کشور های مختلف به ویژه ایتالیا بازی می کند. کانادا یکی از معدود کشور های اروپایی است که لیگ ندارد ولی بازیکنان خوبش درون لیگ های مختلف آب دیده شده اند.

ساندرس تیلر پاسور با تجربه این تیم بازیکنان خوبی را کنار خود دارد پرین، مارشال، ریان شوپس بازیکنان شناخته شده ای هستند اما دوستداران والیبال ما دو، سه بازیکنان کانادایی را به خوبی می شناسند استفان مار هم بازی سابق محمد جواد معنوی نژاد که در دینامو مسکوی روسیه بازی می کند. نیکلاس هوک یکی از کامل ترین بازیکنان این تیم عضو تیم رسیویای لهستان است و مردی تمام عیار برای گوزن ها به شمار می آید. اما ستاره تیم بازیکن سیاهپوستی است به نام اوانس ورون که بعد از خداحافظی اشمیت قطر پاسور این تیم را پر و پیمان کرده است. ورنون با 202 سانتی متر قد توپ را در ارتفاع 347 سانتی متری ضربه می زند. وی فصل پیش در راونای ایتالیا بازی کرده بود. میانگین قدی این تیم مبتنی بر تاکتیک 198 سانتی متر است که دو سانت از تیم ایران بلندتر نشان می دهد.

و اما ایتالیا

حریف دوم هفته دوم لیگ ملت ها ایتالیا است لاجوردین پوشان با تیم دوم خود بازی می کند چرا که ستاره های بزرگ ایتالیایی همانند خوان تورنا، زایتسف، جیانلی و... به طور جداگانه زیر نظر بلیجینی برای المپیک تمرین می کنند و ترجیح دادند که با بازیکنان جوانتر به میدان بروند در بین اسامی تیم ایتالیایی نام چند بازیکن تیم های ملی نوجوانان و جوانان این کشور دیده می شود این تیم از نظر میانگین قدی همتراز تیم ایران با 196 سانتی متر قد است و بازیکنان جوانی چون گاردینی، بینالی، سربلتولی ( پاسور ) و گالاسی را دارد این تیم نمی تواند حریف دندان گردی برای مردان ایرانی باشد براساس اخبار دریافتی از ایتالیا به نظر می رسد که الکنو سرمربی تیم ملی کشور ما قصد دارد مقابل کانادا و المان با ترکیب اصلی بازی کند.

بلغارستان همچنان با پرفسور

شنبه 15 خرداد ماه با بلغارستان پیکار خواهیم کرد بلغار ها که المپیک را از دست داده اند با تیم المان سه بر دو باختند سوکولوف قطر پاسور بلند آوازه این تیم همچنان برتارک یلغار ها می درخشد وی که در تیم دینامو مسکو که در تیم روسیه بازی می کند بعد از عمل یکی دو عمل جراحی دیگر به اوج گذشته برنگشته است و اما هنوز هم امتیاز اورترین بازیکن این تیم است، سگانوف برای این تیم پاس می دهد و چند بازیکن خوب و بلند بالا را تشکیل می دهند.

پرفسور پرندی سرمربی ایتالیایی تیم بلغارستان تلاش زیادی دارد که بلغار های کم فروغ را به اعتبار گذشته بازگردانند اما به نظر ما سیستم بازی تیم بلغارستان به ایران می خورد به همین دلیل باید ساعت 22 شنبه نظاره گر یک بازی خوب از سوی تیم ایران مقابل بلغار هایی باشیم که به طور معمول از سرویس های خطرناکی برخوردارند

نویسنده: جمشید حمیدی