پنجشنبه سی ام فروردین ماه

اتحادیه جهان،  کشتی گیران حاضر در ورشو را اعلام کرد

 مسابقات کشتی پیتلاسینسکی و زیلکوفسکی طی روزهای ۱۹ تا ۲۳ خرداد در شهر ورشو لهستان برگزار می‌شود. این تورنمنت آخرین مسابقه در رنکینگ جهانی پیش از المپیک است و پس از پایان این رقابت‌ها سیدبندی نهایی نفرات حاضر در المپیک توکیو مشخص خواهد شد. بر اساس قوانین ۴ کشتی‌گیر برتر رنکینگ در ۴ سمت مختلف جدول قرار گرفته و تا مرحله نیمه نهایی با یکدیگر روبرو نخواهند شد.

پیش از این خبرهایی مبنی بر حضور روسیه با تمام نفرات اصلی در مسابقات لهستان شنیده می‌شد، اما در لیست اولیه این مسابقات هیچ نامی از کشتی‌گیران روس دیده نمی‌شود. هر چند که لیست اعلام شده نهایی نیست و امکان تغییر در آن وجود دارد.

در وزن ۶۱ کیلوگرم نام ۹ کشتی‌گیر در لیست اولیه دیده می‌شود که سه تن از رقبای احتمالی رضا اطری در وزن ۵۷ کیلوگرم به نام‌های راوی کومار (هندوستان)، نوریسلام سانایف (قزاقستان) و غلامجان عبدالله‌یف (ازبکستان) نیز به چشم می‌خورد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم ۲۱ کشتی‌گیر در کنار یونس امامی و مصطفی حسین‌خانی در این مسابقات ثبت نام کرده اند که از نفرات مشهور می‌توان به فرانک چامیزو (ایتالیا)، تیموراز سالکازانوف (اسلواکی)، نورکوژا کایپانوف و دانیار کایسانوف (هر دو از قزاقستان) و سونر دمیرتاش (ترکیه) اشاره کرد.

در وزن ۹۷ کیلوگرم علیرضا کریمی، محمدحسین محمدیان و علی شعبانی برای کسب جواز حضور در المپیک رقابت می‌کنند. ۱۶ کشتی‌گیر از کشورهای دیگر ثبت نام کرده‌اند که شریف شریفوف (آذربایجان)، کایل اسنایدر و کالین مور (هر دو از امریکا)، ماگمدگاژی نوروف (مقدونیه شمالی) و آبراهام کونیدو (ایتالیا) نیز در این بین حاضر هستند.

در مسابقات وزن ۱۲۵ کیلوگرم هم که امیرحسین زارع و امین طاهری رقابت می‌کنند و نام ۱۲ کشتی‌گیر خارجی نیز ثبت شده است که از نفرات نامدار می‌توان به الکساندر خوتسیانیفسکی (اوکراین) و نیک گویازدوفسکی (امریکا) اشاره کرد. ضمن اینکه یوسف حمیدا کشتی‌گیر سابق امریکا نیز نخستین بار برای کشور مصر کشتی خواهد گرفت.

در رقابت‌های کشتی فرنگی نیز کشورمان در دو وزن به دنبال شناخت نفر برتر برای حضور در المپیک است که در وزن ۹۷ کیلوگرم محمدهادی ساروی و مهدی بالی با ۱۴ حریف رقابت خواهند کرد که از نفرات مطرح می‌توان میخایل کاجایا (صربستان)، بالاش کیس و آلکس زوکه (هر دو از مجارستان) و آروی ساوولاینن (فنلاند) را نام برد.

در مسابقات فوق سنگین در وزن ۱۳۰ کیلوگرم هم سه نماینده کشورمان به نام‌های امیر قاسمی منجزی، امین میرزازاده و علی اکبر یوسفی در حالی با یکدیگر رقابت می‌کنند که نام ۱۴ کشتی‌گیر خارجی نیز در لیست اولیه به چشم می‌خورد. یاسمانی آکوستا (شیلی)، ادوارد پاپ (آلمان) و مومینجان عبدالله‌یف (ازبکستان) تنها نفرات مطرح حاضر در ورشو لهستان هستند.