پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه
ایران - بحرین و جدال در دو جبهه؛

انتقام از میزبان ‌ناشایست!

حرکت ناجوانمردانه و غیر منطقی afc در سپردن میزبانی مجدد به بحرین‌ به قدری آزار دهنده است که خشم یک ملت از این تصمیم‌ کثیف را تنها با یک برد دلچسب و بازی دلاورانه می توان خاموش کرد.

امشب سرنوشت فوتبال ایران در مسیر راهیابی به جام‌جهانی رقم خواهد خورد.

به عبارتی امشب برای  فوتبال ما حکایت مرگ‌و زندگی است.

یقینا‌بحرینی ها با ما رقابت فوتبالی نخواهند داشت.

پیشینه آنها از بازی خشن،زشت و حرکت بر روی اعصاب نفرات ما حکایت دارد.

بنابراین‌اسکوچیچ باید در دو جبهه نفراتش را آماده پیکار کند.

جبهه نخست اجتناب بازیکنان و اعضا نیمکت از عصبیت های مقطعی و بازیهای روانی حریف است.آنها با پرخاشگری و دعواهای ساختگی در صدد خواهند بود تا روح و روان‌بازیکنان ما را تخریب کنند و اعصاب آنها را به‌ هم‌ بریزند.

باید در این زمینه بسیار هوشیار بود و از تله ها و دام های ایجاد شده دور جست.

خطا کردن به ویژه درون ۱۸ قدم و اعتراض به داور نکاتی است که بحربنی ها‌ به دنبال آن هستند.

مهدوی کیا که یک بار در بازی با بحربن اخراج‌شده می گوید:آنها به قدری خشن  بازی می کنند و دعواهای ساختگی دریت می کنند که هر بازیکن داخل زمینی را خشمگین‌می کند.

باید خیلی مراقب مسائل روحی و روانی بود.

اگر این تسلط روحی و روانی در بازی  ما ایجاد شود ،در جبهه دوم که تقابل تاکتیکی است ، تیم‌ما یک سر و گردن از حریف برتر می باشد.

الیو سوزا با واقع بینی گفت:بحرین همسطح تیم ایران‌و ژاپن نیست.

ایرانی ها لژیونر های متعددی در اروپا دارند و این کار ما را سخت می کند.

مرتضی محصص مدرس قدیمی و‌مجرب فوتبال ما که‌سه بازی اخیر بحربن را آنالیز کرده معتقد است :بحرینی ها در امور دفاعی به ویژه در عمق  در جناح چپ آسیب پذیر هستند،اما‌ احمد موسی در دفاع راست‌ در نفوذها شرکت می کند.نقطه قوت‌بحرین در خط میانی است و لازم است کمربند تیم‌ما در مرکز زمین محکم کنیم و...

اسکوچیچ هم در مصاحبه اخیرش تاکید کرده که تیم بحرین را به خوبی می شناسد و بخوبی آنالیز کرده است.

در این دیدار چشم‌ هواداران به ساق های طارمی و آزمون‌دوخته شده و بیش از دیگران انتظار داریم که این دو  با دوندگی ،جنگندگی و استفاده از قدرت و توان فنی خود تیم ما را به هدف برسانند.

این دو در بازی نخست آنچنانکه انتظار می رفت‌،نمایشی در خور نداشتند.شاید ناهموار بودن‌ زمین،دفاع پرتعداد و عدم تغذیه درست هافبکها از دلایل این کم فروغی باشد.

به هر حال باید طارمی و آزمون‌ امشب برای فوتبال ایران‌مایه بگذارند و با تمام وجود بجنگند.

در خط هافبک‌ نیاز است که  با دو هافبک میانی بازی کنیم.زوج اول نوراللهی و عزت اللهی است.شاید هم‌نوراللهی با حاج صفی یا قدوس کنا هم باشند.

در هافبک‌چپ،ترابی نمایش بهتری نسبت به جهانبخش داشت.قلی زاده هم اگر چه از آمادگی آرمانی دور بود و نزدیک به ۵۰ روز در ترکیب شارلروا حضور نداشت،اما با تکنیک والای خود می تواند گره گشای تیم ما در حملات باشد و تغذیه کننده اول مهاجمان تیم لقب گیرد.

امیدواریم مدافعان ما به ویژه شجاع و‌کنعانی در کار پوشش عملکرد بهتری داشته باشند و شکافهای دفاعی را در ضد حملات حریف خنثی کنند.

در دفاع راست محرمی بازیکن جسور و سرپنجه همیشگی نبود.او در مواجهه با مهاجمان بحرین‌شب سختی پیش رو دارد و در حملات و سانتر از جناحین باید دقت عمل بهتری داشته باشد.

در پست دفاع چپ معلوم‌نیست که اسکوچیچ باز به وحید امیری در پست غیر تخصصی اش اعتماد خواهد کرد ،یا محمدی را به کار خواهد گرفت؟

امیری در نفوذ و‌پایه گذاری حملات‌نقش موثری دارد،اما در کار دفاعی اشکالاتی دارد که نمی توان آن را کتمان کرد.

بیرانوند  این بار وظیفه ای خطیر به عهده دارد.او باید چهار چشمی مراقب اوضاع باشد و به همراه دو مدافع میانی آرامش را به تیم‌ما بازگرداند.

اگر تیم‌ما در امور دفاعی دغدغه ای نداشته  باشد،یقینا‌ با حضور عناصر تکنیکی و قدرتی در خطوط میانی و حمله‌‌می تواند قدرت خود را به حریف دیکته کرده و یک‌ پیروزی با ارزش به مردم ایران هدیه کند.

نویسنده: احمد میرزاییان