پنجشنبه نهم فروردین ماه

طهماسبی: داوران کشتی ایران سابقه درخشانی در المپیک دارند

اکبر طهماسبی داور المپیکی و دارای سوت طلایی اتحادیه جهانی کشتی به خبرنگار خبرگزاری البرز ورزی گفت: قضاوت داوران کشتی ایران در بازی های المپیک همواره از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و ما پیشینه روشنی در این زمینه داریم.

اکبر طهماسبی از جمله معدود داوران کشتی کشورمان است که موفق به دریافت سوت طلایی جهان شده و از افتخار آفرینان این عرصه در دنیا محسوب می شود. وی در خصوص اهمیت حضور داوران کشتی ایران در مسابقات مهم المپیک به البرز ورزشی گفت: در گذشته داوران بزرگی چون شادروان خالدی ،رحیم جدی و بزرگانی مانند، عباس نمازیان و رحیم عظیمی در جهان داوری کشتی هنرنمایی می کردند اما متاسفانه با گذشت زمان رفته رفته از تعداد داوران المپیکی ما کم شد. همین امر نفوذ ما را در کشتی دنیا کمتر کرده است که امیدوارم در آینده نه چندان دور چهره های جوان بیشتری بتوانند جایگزین بزرگان  گذشته شوند.

وی ادامه داد من در دوران داوری چنان جایگاهی پیدا کرده بودم که رییس وقت فدراسیون جهانی بارها به نام از قضاوت های من در میادین جهان و المپیک تقدیر کرد. همین اعتماد و اعتقاد شرایطی فراهم کرد تا بارها به عنوان مدرس جهانی انتخاب و در اقصی نقاط جهان کلاس داوری برگزار کنم. به اعتقاد من داورانی که کشتی گیر بوده  یا از نزدیک با این ورزش آشنایی داشتند در امر قضاوت موفق تر عمل  می کنند زیرا  آنان نسبت به فضای مسابقه و رقابت اشراف کامل دارند، زوایای کشتی را خوب می شناسند و با وضعیت روحی کشتی گیران آشنایی دارند، در نتیجه به سهولت و دقت بیشتری قضاوت می کنند.

طهماسبی که به عنوان نامزد تایید صلاحیت شده از حوزه انتخابیه شهر کرج تلاش می کند نظر رای دهندگان را نسبت به خود جلب کند، امیدوار است در صورت موفقیت بتواند تجربیات ورزشی و اجتماعی خود را در مسندی دیگر به منصه ظهور برساند، در رابطه با تصمیم خود تصریح  می کند: چندین دهه در حوزه ورزش و مسئولیت های مرتبط فعالیت داشته ام. در دو رشته ورزشی کشتی و جودو قهرمان بودم و تا بالاترین مدارج در این دو حوزه پیش رفتم.‌ همچنین  در حوزه شهری و اجتماعی نیز مطالعاتی دارم که امیدوارم تجربیات عرصه داخلی و بین المللی خودم را در خدمت همشهریان  کرجی قرار دهم. بنده نسل اندر نسل متعلق به خاک پاک کرج هستم و دوستان زیادی در این شهر دارم که خواهان نامزدیم در شورای شهر بودند. طی روزهای گذشته، بسیاری از قهرمانان و بزرگان ورزش از مسئولین فدراسیون گرفته تا گوش شکسته های شهرهای مختلف ابراز لطف و حمایت کردند.در هر صورت چه توفیق خدمت پیدا کنم و چه این امکان فراهم نشود به عنوان عضو کوچکی از جامعه ورزش قدردان تمامی عزیزان  خواهم بود.

نویسنده: احمد دباغ