پنجشنبه نهم فروردین ماه

سخنی با نمایندگان محترم مجلس

نختسین جلسه نمایندگان مجلس یازدهم برگزار شد و حاضرین سوگند یاد کرده اند که به آرمانهای انقلاب و خواسته های مردم پایبند و متعهد بمانند.

محمد باقر قالیباف با 230 رای ریاست مجلس را بر عهده گرفت، اینکه اکثریت نمایندگان اصولگرا هستند یا اصلاح طلب، خیلی مهم می نماید، عیار آقایان و بانوان مجلس نشین زمانی سنجیده می شد که جلوی خلاف و اختلاس و ارتشاء را بگیرند و در قبال هزاران جوان تحصیلکرده، بیکار و نیازمند احساس مسوولیت کنند، چهار سال های زیادی بر ملت ما گذشت اما فقط معدودی از نمایندگان نام نیک از خود بر جای گذاشته اند و از مصونیت ها سوء استفاده نکرده اند و امروز که شخصیت های دیگر در خانه ملت نشسته اند بدانند که این ملت به ویژه در شرایط دشوار تحریم ابرقدرتها چه دشواری هایی را تحمل کرده اند، چون بیشتر منتخبین کنونی نامهایی آشنا دارند.

به حتم از وظایف و مسوولیت هایی که بر دوش دارند آگاه هستند اما آگاهی اگر با عمل و اخلاص همراه باشد رضای خداوند و بندگانش در این سوی کره خاکی را در پی خواهد داشت واقعا دیگر جای مسامحه و اغماض نیست، در حوزه روزنامه نگاری؛ صدها خبرنگار و نویسنده ای که با سیلی صورت سرخ نگه می دارند و علی رغم عزت نفسی که در حرفه آنها نهفته است خجل خانواده و جامعه اند، در حیطه ورزش بدون تردید یکی از بدترین روزگاران را طی می کنیم، آنچه که در فدراسیون ها ورزشی گذشت و می گذرد نیازمند دقت و نظارت و کنکاش است. رفع تبعیز بین قهرمانان، جلوگیری از خودمحوری برخی روسای فدراسیون ها و پالایش در بدنه وزارت ورزش مواردی هستند که کمیسیون ورزش مجلس باید به آن همت گمارد، قبول داریم و تاکید می کنیم که اول معیشت مردم، جلوگیری از تورم و گرانی افسار گسیخته است و نیل به این اهداف نیازمند دیدگاه بازملی و بین المللی دارد و با نگاه جناحی نمی شود بر آنها قایق آمد، اما ورزش کشور در سال منتهی به المپیک باید بیشتر مورد مداقه قرار گیرد، برخورد جدی با مساله بازنشستگانی که دودستی به گلیم ورزش کشور چسبیده اند، توجه به جذب و استخدام قهرمانان و تحصیلکردگان علوم ورزش و تربیت بدنی می تواند فضای تازه ای را برای گرفتن اکسیژن و انگیزه بالندگی به وجود آورد. آقایان، برادران! این چهار سال همانند برق و باد می گذرد، کاری کنید که در پایان دوران خدمت شما، نقشی و یادگاری ماندگار در اذهان کدر شده جامعه نقش بربندد.

نماینده مجلس نباید در فدراسیون ها پست بگیرد، با تیم ها سفر ورزشی برود و اگر نمک گیر شود شاید وظایف ملی خودش را در سایه قرار بدهد. می دانیم همه نمایندگان گرامی اجل این قضایا هستند اما چون نمونه هایی را دیده و به یاد داریم و می شناسیم، به عنوان یک رسانه ورزشی حرف اول را با منتخبان مردم عزیز در میان می گذاریم تا به رسالت خود عمل کرده باشیم.