پنجشنبه نهم فروردین ماه
لیگ ملت های والیبال از نگاهی دیگر

آزمون های آلکنو ادامه دارد

هفته سوم لیگ والیبال ملت های جهان در شرایطی به پایان رسید که همه تیم ها طعم شکست را چشیدند ...

هفته سوم لیگ والیبال ملت های جهان در شرایطی به پایان رسید که همه تیم ها طعم شکست را چشیدند. و اگر چه در صدر جدول لهستان، برزیل و فرانسه با پنج برد به پیش می تازند، ولی تیم ملی کشور ما با چهار پیروزی و دو شکست به آنچه که می خواهد، آرام آرام نزدیک می شود. برخلاف برخی ها که اعتقاد دارند آلکنو قصد ندارد که دست خود را پیش رقبا باز کند، معتقدیم که او در آزمون و خطای پیاپی بازیکنان جوان تا این لحظه دست پری داشته است. آزمایش متعدد میثم صالحی، امیرحسین اسفندیار و صابر کاظمی آنقدر گوارا بود که انگار بعد از چند سال والیبال ملی ما، گمشده خود را پیدا کرده است. هرچند صالحی و اسفندیار در قطرهای قدرتی آن استواری لازمه را در مهار توپ ها پیدا نکرده اند اما در قطر پاسور صابر کاظمی بازی به بازی می درخشد و به یک پشت خط زن ایده آل و خوش دست تبدیل می شود. این در حالیست که بردیا سعادت نیز در مسابقه با بلغارستان از بوته آزمایش سربلند بیرون آمد و دقیقا ایده آل جامعه والیبال ما محک خوردن بازیکنان جوان بود. پیش از این البته علی اصغر مجرد ثبات و حقانیت وجود خود را به دلیل فرجه هایی که پیدا کرده بود، به اثبات رساند.

بازی اما ادامه دارد و آن طوری که از عملکرد مربیان مختلف مشاهده می شود، کسی برای قهرمانی در لیگ ملت ها حداقل در مراحل مقدماتی به آب و آتش نمی زند. اما تیم هایی چون برزیل، لهستان، ایالات متحده و تا حدودی فرانسه که از سه سال پیش دور دادن به جوانان را اصل کار پنداشته بودند امروز با سلاح تجربه و جوانی خیالی آسوده تر دارند.

اعتقاد ما بر این است که آزمون واقعی تیم ملی به ویژه بازیکنان جوان از هفته جاری آغاز می شود. جایی که باید مقابل تیم های پرقدرتی چون ایالات متحده و صربستان بایستیم و ضعف های همیشگی خود را در مهار سرویش های ویرانگر پوشش بدهیم. پس هر نوع پیش داوری را متوقف می کنیم و به انتظار روزهای آتی می نشینیم.

تیم ملی کشورمان روز چهارشنبه ساعت 20:30 با آمریکا مصاف خواهد داد.

صابر کاظمی پرامتیازترین

در جدول امتیازآورترین بازیکنان لیگ ملت ها نیمر عبدالعزیز از هلند با 126 امتیاز پیشتاز است. این بازیکن مسلمان افریقایی الاصل سوای آبشار در سرویس و پاسوری هم از بهترین های والیبال جهان است. اما در بین بازیکنان ایرانی صابر کاظمی بازیکن جوان و چپ دست اهل شهر والیبال خیز آق قلا با 59 امتیاز بهترین عملکرد را دارد. بعد از وی امیرحسین اسفندیار بازیکن بلند بالای آملی 35 امتیاز اندوخته است. اما در قطر پاسور بردیا سعادت که دو سال پیش از سوی البرز ورزشی پدیده لیگ ایران معرفی شده بود، در مسابقه با بلغارستان هفده امتیاز گرفت و گوشه هایی از شایستگی های فراوان خود را در این پست به رخ کشید. باید دید که در ادامه کار و مصاف های بزرگی که در پیش داریم دو بازیکن اصلی قطر پاسور ما چه کسانی خواهند بود. امیر غفور یا ...

نویسنده: جمشید حمیدی