جمعه دهم فروردین ماه

یزدیان تهرانی: بسکتبال سه نفره به سیستم جدید نیاز دارد

تیم ملی بسکتبال سه نفره بانوان ایران با قبول سه شکست از دور مسابقات انتخابی المپیک خارج شد. بازیکنان ایرانی که با مربیگری نیکا بیگ لی راهی مسابقات شده بودند مقابل هلند، ایتالیا و چین شکست خوردند.

کیمیا یزدیان تهرانی که پیش از این عضو تیم ملی سه نفره بانوان ایران بود، گفت: برخلاف برخی تصورات ما در بسکتبال سه نفره آسیا مقام نایب قهرمانی و در مسابقات دانشجویان جهان عنوان سوم را به دست آوردیم و جواز حضور در مسابقات جهانی فیزو به دست آوردیم ولی برای هیچ کس انگار مهم نبود و مورد توجه و تقدیر قرار نگرفت. یزدیان که مدعی است در اوج آمادگی بر اثر نظر سرمربی تیم از همراهی بازیکنان ایرانی باز مانده است، افزود: به اعتقاد من وقت آن فرا رسیده است که یک مربی متخصص بالای سر تیم ملی قرار بگیرد و در امور بدنسازی و تدارکاتی تیم تجدیدنظر شود. بسکتبال بانوان ما در بخش سه نفره باید راه و سیستم جدیدی را در پیش بگیرند.

یزدیان در پاسخ به پرسش ما که آیا تغییر مربی تیم هم جزو این تغییرات خواهد شد، گفت: ما در مسابقات دانشجویان جهان با خانم آزاده زمانپور عملکرد خوبی داشتیم ولی درباره خانم بیگلی من نظر خاصی ندارم. اما تاکید می کنم که باید شیوه آماده سازی بسکتبال سه نفره به صورت نوین تغییر کرده و حضور در تورنمنت های مختلف جهت کسب تجربه مدنظر مسئولان فدراسیون قرار گیرد.

گفت و گو: مرجان بنی یعقوب