چهارشنبه پنجم اردیبهشت ماه
منافع فردی موقوف

خناری نژاد: ژیمناستیک را تخریب نکنیم

ژیمناستیک ایران در مسیر انتخابات ریاست فدراسیون قرار گرفت. این در حالی است که کشمکش سه چهار ساله موافقین و مخالفین رئیس قبلی فدراسیون همچنان ادامه دارد و کار را به جایی کشانده که وزارت ورزش دستور منع ثبت نام  زهرا اینچه درگاهی را برای بخت آزمایی مجدد داده است.

هادی خناری نژاد عضو سابق تیم ملی ژیمناستیک و از مدال آوران این رشته می گوید: شانزده سال عضو تیم ملی بودم ولی با شرایطی که این روزها بر ژیمناستیک حاکم شده معتقد هستم امکان دارد کار به مجامع بین المللی کشیده شود. سوابق من نشان می دهد که هرگز نان به نرخ روز نخورده ام. تعریف و انتقاد بیجا نکرده ام. ولی این را به صراحت اعلام می کنم که ژیمناستیک در زمان ریاست خانم درگاهی به راه درست رفت و مدال هایی که در این رشته کسب شده، بهترین گواه این ادعا هستند. خانم درگاهی پزشک است و جایگاه علمی و اجتماعی خودش را هم دارد ولی بی انصافی است که اگر زحمات و برنامه ریزی وی را برای این ورزش نادیده بگیریم. من مدال آسیایی را در زمان ریاست ایشان گرفته ام و آقای کیخواه هم همین طور. کیخواه از امیدهای مسلم کسب سهمیه المپیک است و حتی اعتقاد دارم که می تواند در بازی های المپیک هم مدال بیاورد. نباید کاری بکنیم که این شانس بزرگ از کف ژیمناستیک برود.

خناری نژاد افزود: برای همه اهالی ژیمناستیک احترام زیادی قائل هستم و هرگز به خود اجازه بی احترامی به آنها را نمی دهم. ولی نمی توانم بنشینم و اجازه بدهم که عده ای این ورزش را تخریب کنند و منافع شخصی را بر منافع ملی ترجیح بدهند.

رئیس هیات ژیمناستیک مازندران درباره اولویت های رئیس جدید فدراسیون گفت: باید پایلوتی را به وجود آورد که قهرمانان در آن فضا پیشرفت کنند و برنامه ریزی ها بر مبنای گسترش این ورزش باشد. در همه جای دنیا اول ژیمناستیک را شروع می کنند و بعد قهرمانان رشته ها را از دل این ورزش کشف می کنند. نکته بعدی اینکه رئیس جدید باید در فضای دوگانه معنوی و مادی کوشش کنند. فضای معنوی مربوط به تلاش های قهرمانان برای کسب افتخار به نام کشورشان است. ولی در بعد معنوی وظیفه دولت و وزارت ورزش است که اسباب دلگرمی و حمایت خود را از قهرمانان این رشته تعمیم بدهد.

خناری نژاد 10 سال کاپیتان تیم ملی، طلای جام جهانی 2010 و نقره ستارگان جهان را در ویترین افتخارات دارد.

گفت و گو: عباس اسماعیلی