جمعه دهم فروردین ماه

والیبال ملت ها از نگاهی دیگر

حسین بهرام صفت: بعد از استخدام ایوان بوگاینکف برای استعدادیابی و کارهای پایه به آموزش مربیان ایرانی دعوت از خولیو ولاسکو که والیبال ما را جهانی ساخت.

1- آلکنو از نظر کوچینگ مهره چینی و بازیگیری مربی کاردان و کارآمدی است که در شش بازی گذشته تیم ملی آن را به اثبات رساند.

حسین بهرام صفت مربی بین المللی و از پیشکسوتان تحصیلکرده والیبال در تحلیلی که به صورت voise در البرز ورزشی کار شده است با بیان جملات فوق افزود: بعد از استخدام ایوان بوگاینکف برای استعدادیابی و کارهای پایه به آموزش مربیان ایرانی دعوت از خولیو ولاسکو که والیبال ما را جهانی ساخت. انتخاب آقای الکنو سومین کار بزرگ و ماندگار در سه دهه گذشته بود. او از جوان های ما به خوبی استفاده کرد و درایت خود را نشان داد. پیشنهاد می کنم که بعد از المپیک وی را به عنوان مدیرفنی تیم های ملی برگزینند تا مربیان جوان ما مثل بهروز عطایی یا محمدرضا تندروان و دیگران از همفکری وی برخوردار باشند. البته می توان از مربیانی چون گاردینی، جیانی یا دیجورجی و آنتیگا هم استفاده کرد.

2- افرادی که والیبال را می فهمند و با این ورزش زندگی کرده اند، هنگام مسابقات فقط تماشاگر صرف نیستند. دکتر مهری خرازی بازیکن سابق تیم ملی و استاد بازنشسته دانشگاه ضمن تمجید از نمایش خوب بازیکنان جوان ما در لیگ ملت های والیبال به یک نکته ظریف اشاره کرد و آن اینکه نسل جدید بازیکنان ما باید زیرنظر سرپرستانی باشند که به مسایل اخلاقی و انضباطی تاکید دارند. آنها باید به چهره های بااستعداد و جوان ما یاد بدهند که از آرایش مو گرفته تا طریقه پوشیدن لباس در میادین ورزشی و حتی گوش دادن به صحبت های کادرفنی متعهد و پایبند باشند تا خدای ناکرده به راه برخی از چهره های گذشته نروند.