پنجشنبه سی ام فروردین ماه
اسکوچیچ از دلال ها خط نمی گیرد

روشن: گل سردار شیرازه تیم بحرین را بهم ریخت

حسن روشن مهاجم بلندآوازه پیشین تیم ملی فوتبال شب گذشته از روی تخت بیمارستان بازی ایران و بحرین را تماشا کرد.

اسطوره فوتبال ایران و باشگاه استقلال که بامداد امروز در بیمارستان تهرانپارس پای چپ خود را جراحی کرده است، درباره پیروزی تیم ملی فوتبال ایران و بحرین گفت: به اعتقاد من این مسابقه 6 امتیاز برای ملی پوشان ما داشت چرا که سه امتیاز تیم برنده را گرفتند و سه امتیاز هم اجازه ندادند به چنگ بحرینی ها بیفتند. از قبل هم گفته بودم من به تیم اسکوچیچ اعتقاد دارم و معتقدم برعکس کی روش و ویلموتس که کار بزرگی برای فوتبال ما انجام ندادند، این مربی می تواند تاثیرگذار باشد به ویژه اینکه اجازه نمی دهد دلال ها به او بازیکن تحمیل کنند.

روشن افزود: پیروزی ایران بر بحرین باعث شد تا حیثیت زیرسوال رفته فوتبال ایران در افکار عمومی اعاده شود. بحرین سه میلیونی کجا و فوتبال ایران کجا؟! ما خود گاهی از پیش باخته به میدان می رویم.

حسن روشن ادامه داد: گلی که سردار آزمون به بحرین زد، شیرازه این تیم را به هم ریخت ولی فراموش نکنیم که ایران 10 سال عنوان بهترین تیم آسیا را داشت و 5 بار به جام جهانی راه پیدا کرد.

ستاره پیشین فوتبال ایران در تشریح بازی شب گذشته افزود: نیمه اول خیلی موفق نبودیم اما از نیمه دوم دو گلی که سردار آزمون به ثمر رساند، ورق را برگرداند. این در حالی بود که مهدی طارمی چند موقعیت خوب را هم از دست داد. فرق مهدی و سردار در این است که آزمون در یک کشور سردسیری بازی می کند و طارمی در کشور گرمسیری. بنابراین شرایط مسابقه برای این دو بازیکن متفاوت بوده است. برای مردم ما مهم شکست دادن تیم بحرین بود وگرنه هنوز دو مسابقه با کامبوج و عراق باقیست که باید با تمرکز مقابل آنها بازی کنیم و هیچ حریفی را دست کم نگیریم.

حسن روشن با اشاره به اینکه تیم ما بازیکنی مثل کریم انصاری فر را دارد، درباره موقعیت گلزن های هر تیم گفت: وظیفه مهاجمان این است که از فرصت ها استفاده کنند. سردار این کار را به خوبی انجام داد و مهدی هم ویژگی یک پاسور کار کشته را داشت. سردار با دو گلی که دیشب زد، ثابت کرد که بی دلیل گلزن برتر روسیه نشده است. اسکوچیچ با توجه به شرایط تیم بحرین، سعی کرد که تاکتیکی را برگزیند که مبتنی بر حضور مهاجم قدبلند و سرزن بود.

روشن بار دیگر تاکید کرد: کار برای ما هنوز تمام نشده است و باید برای دو مسابقه باقی مانده دقت و تلاش بیشتری را اعمال کنیم.

روشن در پاسخ به پرسش یکی از کارکنان بیمارستان تهرانپارس که از وی درباره شش گلی که استقلال در سال 52 از پرسپولیس خورد، گفت: آن زمان من فقط 17 سال داشتم و حدود 50 دقیقه بازی کردم. باید بگویم که برای هر تیمی چنین اتفاقاتی می افتد. شما تاریخ مسابقات ملی و باشگاهی کشورهایی مثل آلمان، هلند، اسپانیا و ... نگاه کنید از این نتایج کم نبودند.

گفت و گو: حسن امامقلی